5019 נפטרים

הקורונה משתוללת: יותר מאלף קרבנות תוך שבועיים וחצי

בצל ההחלטה על הסרת הסגר החל מיום ראשון, מספרי התחלואה עדיין גבוהים מאד. 7,168 חולים חדשים אומתו אתמול ו-46 בני אדם נפטרו מהנגיף הקטלני שגבה החודש יותר מאלף קרבנות (ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

7,168 ישראלים נמצאו אתמול (חמישי) כחיוביים לנגיף הקורונה זאת מתוך 84,055 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עומד על 8.8% - ירידה קלה יחסית לשבוע האחרון.

בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 1,649 חולי קורונה, 1,040 מהם במצב קשה. 307 חולים מחוברים למכונות הנשמה.

5,019 חולי קורונה נפטרו מאז פרוץ המגפה, 46 מהם אתמול. מאז הוכרז הנפטר ה-4000 ועד לנפטר ה-5000 עברו 18 יום בלבד.

למרות שאתמול נפתחו החיסונים באופן גורף לבני 16 ומעלה, לא חלה עלייה חדה במספר המתחסנים. אתמול 71,800 ישראלים התחסנו במנה הראשונה ו-55,549 בשנייה. כלומר, בסך הכול ניתנו אתמול 127,349 חיסונים, לעומת כ-107 אלף ביום רביעי.

ראש קבינט המומחים, פרופ' רן בליצר, הזהיר הבוקר כי המגפה הגיעה לשלב המסוכן ביותר שלה וקרא לציבור "צאו והתחסנו כעת".

"אתמול תמכתי ללא סייג בהמלצות משרד הבריאות ליציאה זהירה. יש מי שמפרש את חולשת הסגר ואי-היכולת להשיג ירידה דרמטית בהדבקות כעדות שיש לפתוח הכול מיד, ולא היא. איבדנו את בלם החירום, יש להתנהל בזהירות מרבית", הסביר בליצר את עמדתו.

עוד כתב בליצר: "מה המשמעות של אי היכולת להשיג הפחתה בתחלואה בעזרת סגר? אי אפשר לבנות על כך שאם הפתיחה לא תהיה אחראית ושקולה, נוכל תמיד לעשות 'השבת מצב לקדמותו' על ידי מגבלות כואבות, בטרם יתמלאו בתי החולים. ומאידך, אי אפשר להמשיך בסגר ולקוות לראות ירידה בתחלואה שתספק לנו 'תקופת ביטחון' להתנסות".

לטענת בליצר, "המצב השתנה בזכות מבצע החיסון. יש מתווים חדשים מבוססי תו ירוק, שנותנים סיכוי אמיתי לקיים שגרה ללא עלייה דרמטית בהדבקות. אני לא נאיבי, ואני מבין את הסיכוי הלא גדול למנוע הפרות מעתה, אבל בלי התמודדות עם האתגר יהיה מאד קשה לשמור על ה-R. ולכל מי ששואל אם סגר 'אמיתי' לא יוכל להביא לירידה בתחלואה - אולי".

"אני רק לא רואה, ריאלית ובחיים האמיתיים, ובהינתן מצב החברה, השלטון, הלכידות, האכיפה, והשחיקה הנפשית והכלכלית של הציבור, איך בתקופה הקרובה במדינת ישראל משיגים סגר יותר 'אמיתי' אז הנחת עבודה סבירה היא שזה המירב", הוסיף בליצר וסיכם: "תקופה מורכבת. סיכונים גדולים. אין שולי ביטחון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר