'המבקר' • צפו

הזמר משה קליין חושף: מה גרם לו להזיל דמעות באירוע?

הזמר המצליח, משה קליין בראיון באולפני 'כיכר השבת', לקראת השקת אלבום הבכורה שלו 'ניצוץ יהודי' • בראיון חשוף במיוחד הוא חושף את הסיפור המלא מאחורי שינוי השם (TV)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(מנהל אולפן: מולי הרשקוביץ, עריכה: הלל רוזנברג)

הזמר המצליח, משה קליין, פרץ לחיינו בעונה הראשונה של 'הקול הבא' כמשה חדד, מאז הוא עבר מסלול מוזיקלי שהפך אותו לאחד מזמרי החתונות העסוקים ביותר, וכעת הוא גם ניצב לפני אלבום בכורה שיצא בחודשים הקרובים.

בראיון לתוכנית 'המבקר' באולפני 'כיכר השבת', מספר חדד על החוויה שלו ב'קול הבא': "הייתי בן 21, והשאר היסטוריה", הוא אומר בחיוך.

"התכנית היא דבר חיובי מאד, זה נותן לך מדרגה לעלות, זה סוג של דחיפה אבל אני תמיד אומר לאנשים גם אם הייתם בתכנית זכיתם לא זכיתם זה כלום לעומת החיים עצמם. בסוף צריך לעבוד קשה ולהביא תכלס שירים טובים, קליפים כל מה שצריך", הוא מסביר.

הוא חושף את מאחורי הקלעים ומספר: "הגעתי למקום השלישי מבחירה שלי, לא מתוך התחרות, ביטלתי חוזה מול המפיקים ולא יכולתי לזכות, אז שמו אותי במקום שלישי בהתאם לנסיבות. פחדתי לנצח. חד משמעית".

קליין מסביר כי הסיבות לפחד הזה היו כלכליות, "לא רציתי לחתום חוזה לחמש שנים עם ההפקה, והבנתי שזה לא מתאים לי והעדפתי לעזוב את התכנית ולעשות את זה בקצב שלי. בחרתי להגיע לגמר בבניני האומה ולהפסיד בכבוד. אולי הקהל בחר בי אבל זה לא היה רלוונטי ולא יכולתי לנצח".

"נהניתי שם מאד הייתה לי חוויה אדירה, לראשונה 3000 אנשים זועקים את שמי, זה היה כיף גדול ואני ממליץ לכולם אבל זה ממש לא תחליף לעבודה קשה. זו תחילת הדרך בלבד. אני עמלתי ואני עמל כל הזמן, זה דבר שאין לו סוף ואני מרגיש עכשיו שאני ממצה את עצמי במאה אחוז", אומר קליין.

"אני חושב", הוא מוסיף, "שכל מי ששר יש לו את החלום הזה מגיל קטן. הרגע שלי היה בכיתה ב' כשבחנו אותי למקהלה עם השיר 'שהחיינו', ונבחרתי לסולן ראשי. ב"ה עכשיו שאני מיישם את החלום, תודה רבה להשם, אין דברים כאלה".

הוא מתייחס ל"תפוח האדמה הלוהט" הנוגע לשם משפחתו האמיתי, וחושף את הסיפור המלא: "אמא שלי אשכנזיה ואבא שלי ספרדי, ותמיד הרגשתי שאני באמצע, אין לי שייכות חזקה לאף צד, אני חצי חצי לגמרי ואני מרגיש שגם במוזיקה אני ככה.

הסינגל החדש "שיר פשוט"

"חדד, זה מקבע אותי, זה לומר אני פייטן, אני מחפש טברנות - ואני לא כזה, אני לא 'חדד'. גדלתי על המוזיקה הזו ואני שר אותה כל שבת, אבל אני לא מספיק 'משה חדד' כדי להיות 'משה חדד'", הוא אומר בחיוך.

הוא מסכים כי ההחלטה בגדול הייתה כלכלית, ומספר: "דיברתי עם המנהל שלי, אביגדור מאיר, לפני הכניסה לשוק החתונות, ושאלתי אותו האם משה חדד יעבוד או לא יעבוד, הוא הסכים שלמשה חדד יהיה יותר קשה להיכנס לשוק מאשר משה קליין".

"לא הייתי קורא לזה גזענות, אני חתן, כולי בהתחתנות שלי, אם מציעים לי משה חדד, אני אחשוש. אף אחד לא ידע שאני יודע לשיר חסידי, ותמיד היו אומרים שלחדד זה לא מספיק...", אומר הזמר הצעיר.

"בהתחלה לא החלפתי בתעודת זהות", הוא מציין, "עד שקיבלתי צ'קים על שם משה קליין, ואפילו סבתא שלי התוניסאית מג'רבה התחילה לקרוא לי קליין...".

"ישבתי עם אשתי והצעתי שאני אשתמש בשם המשפחה של אמי מהבית - ויארני, אבל היא לא הסכימה, ואמרה לי 'אני התחתנתי עם משה חדד. אם כבר תעבור לשם המשפחה שלי מהבית - קליין', וכך היה", חושף קליין את המקור לשם משפחתו החדש.

"אני רואה משהו חיובי בזה שנכנסתי כקליין וכך אני יכול לתת גם את החסידי וגם נגיעות של ים תיכוני, כך לדוגמא השיר 'ככלות הכל' שהוצאתי עם משה דוויק, נכנס גם למקומות של חסידים, דבר שלא היה קורה אם לא הייתי משויך אליהם".

הוא מספר כי למרות המיתוג ה'קלייני' לא היסס להוציא שיר מזרחי, "היום כשאני עובד כל יום ב"ה ויש לי את הקהל שלי שאני מחובר איתו בקשר נפשי ואפילו מזהה אותם באירועים, לא פחדתי. לפני שלוש שנים לא הייתי מעז, הייתי מפחד. אבל היום ב"ה זה התקבל באהדה גדולה".

קליין מתייחס לאלבום הבכורה המתקרב שלו ומספר על הביצוע שריגש אותו ולא ישכח כל ימי חייו. ו

לסיום, הוא מפנק בביצוע לייב אקוסטי ללהיט החדש שלו "שיר פשוט".

מהפקת התכנית ׳הקול הבא׳ נמסר בתגובה: "'הקול הבא' הינה תכנית המתנהלת על פי דין ובליווי משפטי צמוד. במהלך עונת הקול הבא בה השתתף משה חדד-קליין, בשל אילוצים טכניים בלבד, אירוע הגמר התעכב מעבר ללוח הזמנים המתוכנן. בצעד חריג ולפנים משורת הדין, הפקת התכנית איפשרה למשה חדד-קליין לנצל את הפרסום והחשיפה לה זכה במסגרת התחרות ולצאת לדרך מוזיקלית עצמאית עוד בטרם הסתיימה התחרות - בניגוד לחוזה עליו חתם. למותר לציין כי הפקת התכנית מעולם לא התערבה בדירוג המתמודדים ואינה קובעת את סדר זכייתם בתחרות".

בעקבות תגובת הפקת 'הקול הבא', משה חדד-קליין מבקש להבהיר כי דבריו בעניין הפקת התכנית מהם השתמע כי היתה התערבות בסדר הזכיה של המתמודדים במהלך אירוע הגמר - בטעות יסודם. "התכוונתי שאני לא ניהלתי קמפיין הצבעות לטובתי, מה שהוביל לכך שהגעתי למקום השלישי בלבד" מוסיף חדד-קליין, ומדגיש: "אין לי כל טענה כלפי הפקת 'הקול הבא' או מי מטעמה, הם התנהלו מולי בצורה הוגנת ומתחשבת ואני מודה להם על ההזדמנות המקצועית שקיבלתי. ברור לי שהמאזינים והמצביעים, הם ורק הם, קובעים את סדר הזכיה של המתמודדים. אני מתנצל בפני ההפקה אם השתמע אחרת מדבריי".

צפו בראיון המלא ובביצוע

לשירים המלאים בפינת המסננת:

החברים משער יפו - להיות בשמחה

שימעלה מלכה - תורה מרובה

אלייצור - לא חוזר לרחובות

מוישל'ה - טאטע

נתי ליכטשטיין ושולי רנד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר