הוראה חריגה

נשיא המועצת: 'לעזוב את הכולל ולשבת ללמוד עם הילדים'

בשל מגפת הקורונה וסגירת מערכת החינוך, מספר אברכים עלו למעונו של נשיא המועצת הגר"ש כהן בכדי לדעת כיצד לנהוג בימים אלו • הגר"ש הורה חד משמעית: "לעזוב את הכולל לטובתם" (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ש כהן (צילום: חיים גולדברג)

לאור משבר הקורונה המתמשך וסגירת מוסדות החינוך לאורך זמן ובמקומות בהם תלמודי התורה סגורים מחמת התחלואה, עלו מספר אברכים למעונו של נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, ושטחו בפניו מספר שאלות בוערות בענייני חינוך העומדות על סדר היום ועל הקושי של הילדים בלמידה מהבית המשפיעה על מצבם החינוכי.

הגר"ש כהן פירט כיצד על ההורים להתמודד עם חינוך הילדים בימים אלו, כאשר במשך החודשים האחרונים, הילדים מיעטו לשהות בתלמודי התורה והלימוד נעשה באמצעות קווי הטלפון.

כאשר אחד האברכים שאל את ראש הישיבה מה ניתן לעשות עם הילדים במקומות שתלמודי התורה סגורים והילדים לא מצליחים ללמוד בבית כמו שצריך - השיב בהוראה ברורה לאברכים: "תעזבו את הכולל ותשבו בבית ללמוד עם הילדים".

נשיא המועצת הסביר כי "חינוך הילדים קודם לכל ולכן מוטב שהאבא, גם אם הוא אברך ששוקד על לימוד התורה ויש לו סדרי לימוד, מוטב שיעזוב את הכולל וישב ללמוד בבית עם ילדיו, ובכך הוא גם עוסק בלימוד תורה וגם בחינוך הבנים ללימוד תורה כפי שאנו מצווים 'חייב אדם ללמד את בנו תורה'".

לשאלת אחד האברכים, האם זו הוראה לכלל האברכים, השיב ראש הישיבה בחיוב ואישר לפרסם את הוראתו ברבים.

בסיום הדברים איחל הגר"ש כהן "שהקב"ה יסיר מעלינו את המגפה הנוראה ושבעז"ה בקרוב יוכלו הילדים לחזור אל תלמודי התורה לשקוד על תלמודם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר