כך יאספו כסף השנה

פורים בישיבות: החשש מקריסה, הפגישה - והמכתב שנגנז

במשרד הבריאות ביקשו לפרסם מכתב שיאסור על אסיפת כספים לת"תים בחג הפורים, ראשי הת"תים נפגשו עם יענקי קנייבסקי והציגו את החשש הגדול מקריסה מוחלטת, והמכתב נדחה (עולם הישיבות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
פורים במאה שערים. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כפי שפורסם לראשונה ב'כיכר השבת', מנהלי הת"תים אובדי עצות, לקראת חג הפורים בצל ה'קורונה'. מלבד הגירעון האדיר שנוצר בשל המגיפה - הם גם לא יוכלו לאסוף כסף, כפי ההנחיות של משרד הבריאות. לכן, אמש (רביעי), הם נועדו עם יענקי קנייבסקי לפגישה ארוכה בנושא, כך נודע ל'כיכר השבת'.

הפגישה נקבעה לאחר שמנהלי הת"תים של הישיבות הגדולות; חברון, מיר, מיר ברכפלד, בית מתתיהו ועוד - הבינו כי משרד הבריאות יאסור את אסיפת הכספים ואף הוא מתכנן להוציא מכתב מגדולי ישראל ובראשם מרן הגר"ח קנייבסקי. לאחר הפגישה, היוזמה להוצאת המכתב - נגנזה.

מטרת הפגישה הייתה, כך נודע ל'כיכר השבת', להבהיר את המצוקה הגדולה הקיימת ולהבהיר כי לא ייתכן שמשרד הבריאות יאסור על אסיפת כספים, בעוד רוב מוחץ של בחורי הישיבות נדבקו או שהם מחסונים.

לטענת אותם מנהלים, פורים זה ה'מאני טיים' שלהם, אם הם לא יפעלו בפורים, הם עלולים למצוא את עצמם קורסים בתוך פחות מחודש ולא תהיה אפשרות להשתקם מהמצב הזה.

לכן, בשלב הראשוני, הם ביקשו לנסות למנוע את המכתב של גדולי ישראל - ולא להיכנע לדרישות משרד הבריאות, דרישה שלעת עתה ככל הנראה התקבלה כך שהמכתב עליו היו אמורים לחתום כל גדולי ראשי הישיבות, בראשות מרן הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין - לא יצא, נכון להיום.

אחד מראשי הת"תים מספר בשיחה עם 'כיכר השבת' - בסיפוק: "נכון לעכשיו, לא תהיה הוראה של הגר"ח - לא לאסוף כספים בפורים".

"וזאת", מוסיף אותו מנהל, "מכיון שרוב מוחלט של בחורי הישיבות עברו את ה'קורונה', כעת אנו עומדים עם בית הרב בקשר על מכתב שקורא לסייע ולעזור כל אחד בדרכו לת"תים - כלומר או דרך הטלפון, או שהבחורים יגיעו בצורה פיזית לאסוף כסף".

כך או כך, כפי שדווח לראשונה ב'כיכר השבת', הרבה מן הישיבות יעברו לאסוף כסף בצורת מצ'ינג, כאשר יש מספר חברות העוסקות בתחום שהתנדבו לסייע ולהעניק את שירותיהן בחינם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר