צפו בתיעוד

מפעל בן 50 שנה הופך לאבק - בתוך 9 שניות

בזמן ההכנות לפיצוץ בית המחבל שרצח את אסתר הורגן הי"ד, נקראו לוחמי סיירת יעל לפוצץ חמישה מפעלים רבי קומות של "חיפה כימיקלים" • כך הפכו את המפעל הישן לאבק (אקטואלי)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

שניות ספורות בלבד עוברות מרגע הפיצוץ הראשון באחד הקירות התומכים של מפעל "חיפה כימיקלים" הישן, ועד שהוא הופך לאבק.

יותר מחמישה עשורים עמד המבנה על תילו ושימש את עובדי המפעל בייצור חומרים מסוכנים - אך לאור מעבר החברה לנגב, הוחלט לפוצץ אותו.

על העבודה הופקדה חברת "תמר", שמתמחה בהריסת מבנים ובפיצוצים מבוקרים מסוג זה, ואל המשימה המיוחדת הצטרפו, בשיתוף פעולה ראשון מסוגו, לוחמי סיירת יעל: "קומנדו החבלה" של צה"ל.

לצוות היחידה שהגיע למקום, זה לקח בדיוק 72 שעות של עבודה - מיפוי המבנה, הכנסת החימושים המתאימים, עבודת החיבור, ולבסוף כמובן גם הפיצוץ המרשים. שלושת הצוותים עבדו על חמישה בניינים שונים, שנפלו באותו היום - אחד אחרי השני.

"קשה להתאמן למשימה שלנו ברגע האמת, מכיוון שכל מבנה הוא סיפור חדש - אבל האנשים שלנו מגיעים חדורי מטרה, וזה מה שקובע את רמת ההצלחה", מסביר רס"ן י', מ"פ סיירת יעל.

עבודת הסיירת מגוונת למדי, ועוברת בין זירות שונות בקצב גבוה: בחמישי האחרון הרסו הלוחמים את בית המחבל שרצח את אסתר הורגן ז"ל בכפר טורא ליד ג'נין. "תוך שבוע היינו גם בפיצוץ מפעל וגם בהריסת בית מחבל - האנרגיות גבוהות ואנחנו הופכים למקצועיים יותר מפעם לפעם", מכריז המ"פ.

בסיירת יעל מגיעים לפיצוצי אתרים אזרחיים, מפעלים ישנים, גשרים ועוד - כשהמטרה, כך מספר מפקד הכוח, מכוונת לפעילויות מבצעיות: "השמדת תשתיות, מב"ם והריסת בתי מחבלים הם קצה המזלג - ביום פקודה, אנחנו יודעים להרוס מבנים באופן חשאי למדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר