יצחק מאיר הלפגוט מרגש עם "מי שבירך"

החזן העולמי, יצחק מאיר הלפגוט, בביצוע מתוך קונצרט ב2013 ל"מי שבירך" לחיילי צה"ל בלחנו של ד"ר סובול, לרגל יום הזיכרון לחללי צה"ל שלא נודע מקום קבורתם (חזנות)

אופיר סובול | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

אתמול, ז' באדר, התייחדנו עם זכרם של 566 חללי מערכות ישראל משנת 1914, שמקום קבורתם לא נודע. חללים אלו נפלו על הגנת העם היהודי, המדינה ותושביה, אך לא ידוע היכן נטמנו. אין ציון או קבר בו משפחתם ומוקירי זכרם יכולים להתייחד עמם. יום זה מצוין בתאריך בו עפ"י המסורת היהודית נולד ונפטר משה רבנו, אשר עליו נאמר כי - "לא ידע איש את קבורתו".

תפילת 'מי שברך לחיילי צה"ל' תוקנה על ידי הרב הצבאי הראשי האלוף שלמה גורן בימי ראשית המדינה. התפילה נאמרת בשבתות ובחגים, ובמקרים של מתיחות או מלחמה ח"ו, גם בימות השבוע.

בקיץ 2006 נחטפו שלושת חיילי צה"ל: שליט, גולדווסר ורגב. התפילות והדאגה הרבה בציבור, הבעירו באבא את הצורך להלחין את "מי שברך". בלחן ביקש אבא לשים דגש מיוחד על פירוש המילים, חלוקה והגייה נכונים, פזמון חוזר וקליט בסגנון מארש צבאי, מלודיה משתפכת על המילים 'וישלח ברכה...' חזנות תחינתית על המילים 'הקב"ה ישמור ויציל...' ורמיזה להמנון הלאומי "התקווה".

את "מי שברך" כתב אבא עבור החזן יצחק מאיר הלפגוט והוא בוצע לראשונה בקונצרט הגאלה בשנת 2007.

בינואר 2013, חודשיים לאחר סיומו של מבצע "עמוד ענן", קיימנו בבית האופרה בת"א, את קונצרט "ברכה והצלחה". הסמיכות למבצע "עמוד ענן", הימצאותם של המילים "וישלח ברכה והצלחה" בתפילה והשתתפותו של יצחק מאיר הלפגוט במופע, היוו יחד סיבה טובה ומשכנעת, כדי לחזור ולבצע שוב את "מי שברך".

173 מחללי מערכות ישראל מאז מלחמת העצמאות שמקום קבורתם לא נודע, חרוטים על קיר "גן הנעדרים" בהר הרצל. משימתה של ממשלת ישראל לדורותיה, היא להוריד כמה שיותר שמות מהקיר. באמירת "מי שברך", אנו תפילה שלא יתווספו לקיר שמות נוספים.

יהי זכר הנופלים ברוך!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר