'המבדיל' | כל מוצ"ש

למה אסור לקרוא לנוער מחובר - נושר? • צפו

חנניה שני, מי שהקים את עמותת 'משיבה' העוזרת לנוער מתמודד, מדבר בתוכנית 'המבדיל' על הדרך ועל היכולת להשפיע במקום שאחרים כבר התייאשו ממנו • צפו (המבדיל)

חנניה שני עם זלמן שטוב (צילום: אולפן כיכר)

השבוע מתארח בתוכנית 'המבדיל', חנניה שני, מי שהקים את עמותת משיבה העוזרת לנוער נושר (מחובר), כדי לדבר על הדרך, ועל היכולת להשפיע במקום שאחרים התייאשו ממנו.

שני מתעקש לקרוא לנוער הנושר - נוער מחובר, כיוון שלדבריו הקונטציה השלילית מהמשמעות של המילה נושר קשה. "עלה נושר הוא עלה שנפל מהעץ וזהו, הוא הולך וקמל. לעומת זאת נוער מחובר הוא נוער שמרגיש שיש דרך אחרת שמתאימה לו יותר, אבל עדיין, הוא רוצה להיות קשור למקום ממנו הוא בא. ולכן, כשאני משתמש במונח הנכון יש פה העצמה, ואני יכול לראות את השינוי הגדול שזה יוצר", אומר שני.

אביו של שני חוזר בתשובה אחרי מלחמת יום כיפור, עובר לעיר ביתר, כשמנגד אחיו נשארים חילונים, ושני חווה את מצב הביניים שבין משפחה חילונית, לבין הווי חרדי. בהמשך הדרך הוא נכנס למה שהוא מכנה 'סערת נפש', ומחפש את מקומו בעולם.

בשלב מאוחר יותר שני מחליט לנסות לעזור לאלו שנמצאים במצבו. הוא לא רוצה שהם יעשו את אותן הטעויות שהוא עשה, ללא תמיכה וללא גב. "כשאתה הולך לבד בלי מעטפת מגוננת, אתה בעצם חי על ניסוי ותהייה, ובהכרח תדרוך על מוקשים בדרך ותעשה טעויות משמעותיות".

יחד עם שלשה חברים הם מקימים את 'מחוברים', שמשמעותו החיבור אל העבר. בתוך התחום של מחוברים ישנה קהילה שמאגדת אליה את החבר'ה, הם אחראים על כל התפקידים. בנוסף קיים תיכון טכנולוגי שבו הנוער יכול ללמוד את מה שהוא חפץ.

שני מרחיב על הסוציולוגיה של הילד שבוחר פתאום לעזוב את המקום בו הוא גדל, בבחירה של דרך מחודשת, ועדיין, לאו דווקא דרך נגדית אלא מקבילה.

בתכנית האירוח "המבדיל" מתארחים מידי שבוע, יוצרים, אמנים, אנשי תרבות ודמויות שונות מרחבי העולם, שידברו על נקודות אור שונות שפגשו במהלך חייהם.

את התכנית מגיש האמן והיוצר זלמן שטוב, בהקדמה של הבדלה בסגנון קרליבך, וברעיון קצר מתוך הפרשה. שבוע טוב וחורף בריא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר