"עבירות מס"

הבוקר: מנדלבליט יערוך שימוע לאריה דרעי

לאחר חמש שנים של חקירות והחלטה לשקול את העמדתו לדין על עבירות מס בכפוף לשימוע, הבוקר (רביעי) יערוך היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שימוע ליו"ר ש"ס השר אריה דרעי (חדשות)

השר אריה דרעי (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לאחר חמש שנים של חקירות ממושכות והחלטה לשקול את העמדתו לדין על עבירות מס בכפוף לשימוע, הבוקר (רביעי) היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יערוך את השימוע ליו"ר ש"ס השר אריה דרעי. מי שיתייצב לשימוע הוא פרקליטו של דרעי, עו"ד נבות תל צור, שיפעל כדי למסמס את החשדות.

כזכור, בתחילה, החשד הראשוני שהפיצה המשטרה היה "שוחד", אך מהר מאוד התברר כי אין עבירות שוחד, אך המשטרה המשיכה לחקור בכל מקום אפשרי.

בסיומה של החקירה, הוחלט כי ישנה תשתית ראייתית לעבירות מס בשלושה מקרים - מכירת נכס בגבעת שאול, וקבלת הכנסות ללא דיווח - מאיש עסקים ומחברה עסקית.

מנדלבליט כבר הכריע כי דרעי לא יועמד לדין בגין מרמה והפרת אמונים, כמו שביטל כלפיו את החשד לקבלת שוחד, כפי שחקרה המשטרה, ווהתיר את החשד לעבירות מס.

כאשר ישנה חקירה נגד שרים, ההחלטה על העמדה לדין נתונה בידיו של היועץ המשפטי לממשלה ולא של הפרקליטות, ומשכך, מנדלבליט יערוך היום את השימוע, לאחריו יחליט האם יש סיבה להעמיד את השר דרעי לדין.

במסגרת הפרשה, גם אחיו של השר דרעי, עו"ד שלמה דרעי ואיש העסקים משה הבא, זומנו לשימוע.

בהחלטתו, מחודש טבת, כתב היועמ"ש מנדלבליט כי "במסגרת החקירה נמצא כי אין תשתית ראייתית המלמדת על ביצוע עבירות שחיתות שלטונית ע"י השר דרעי. יחד עם זאת, נמצאה תשתית ראייתית לביצוע עבירות מס".

פרקליטו של דרעי, עו"ד נבות תל-צור, מסר לאחר ההחלטה להעמידו לדין כי "לאחר למעלה מחמש שנות חקירה קשות ומייסרות, קבע היועץ המשפטי לממשלה בפתח החלטתו כי הוא מנקה את השר אריה דרעי מכל חשד לשחיתות שלטונית. היועץ המשפטי הדגיש שהחלטתו אינה סופית והוא שוקל העמדה לדין בעבירות מס בלבד וגם להן בעזרת השם, תינתנה בשימוע תשובות הולמות".

עו"ד ירון קוסטליץ המייצג את שלמה דרעי מסר: "מדובר במחלוקות אזרחיות מיסויות, שאין מקומן במסגרת הליך פלילי. בהתאם, אני מאמין כי לאחר השמעת הטענות בשימוע, תסגור הפרקליטות את תיק החקירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר