צפו בתיעוד

מרגש: הדפסת תניא בבית משפחת הורגן

דברים שסיפר בנימין הורגן, במהלך ה'שבעה' על אשתו אסתר הורגן הי"ד שנרצחה בפיגוע מזעזע, הביאו להדפסת ספר התניא, ערב חג הפורים, במעמד מרגש בחצר ביתם (חסידים)

(צילום: חב"ד)

מעמד מרגש של הדפסת ספר התניא: לראשונה ביישוב טל מנשה, הודפס ספר התניא בחצר בית משפחת הורגן, לזכרה של האימא אסתר הי"ד, שנרצחה בפיגוע נוראי לפני שלושה חודשים.

השליח הרב מנחם קוטנר מצעירי חב"ד, הגיע לביקור ניחומים אצל המשפחה בימי השבעה יחד עם השלוחים הרב אביחי כהן מקציר ואחיו הרב דוד כהן מחריש, במהלכה הם שמעו מהאלמן בנימין הורגן שבחג הגאולה י"ט כסלו האחרון, הוא קיבל על עצמו החלטה טובה להצטרף ללימוד היומי בספר התניא.

תוך כדי כך נעשה בירור בו עלה כי מעולם לא הודפס התניא ביישוב (על פי הוראה של הרבי מליובאוויטש, מדפיסים חסידי חב"ד את ספר התניא שחיבר מייסד חסידות חב"ד כ"ק האדמו"ר הזקן בכל עיר ועיר). הרב קוטנר החליט בו במקום, יחד עם המשפחה, על הדפסת התניא בישוב לזכרה של הנרצחת.

אמש, בשעה טובה, התאספו נכבדי היישוב ותושבים להדפסת התניא. הרב קוטנר דיבר על המשמעות הרוחנית של הדפסת ספר התניא. השלוחים הרבנים כהן מסרו שיחה של הרבי. יו"ר מזכירות היישוב רותם חניא הודה לחב"ד על הזכות המיוחד.

בנימין הורגן לא עצר את דמעותיו כשסיפר על רעייתו אסתר הי"ד. הוא הודה בחום רב על היוזמה המרגשת והרגיש זכות נפלאה ללחוץ על כפתור ההדפסה במעמד ההסטורי ביישוב. הרב ראובן עוזיאל רב היישוב, מסר שיעור בפרק ל"ב מתוך דפי תדפיס התניא.

לסיוםף הוקרן שיעור מיוחד מאת הרב יוסף יצחק גיי'קובסון מארה"ב. הרב קוטנר סיים בתודה מיוחדת לר' יוסי בראון תושב הישוב שגדל בחב"ד באנגליה על ההתגייסות בסיוע לארגון המעמד המרגש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר