חוזרים אחורה?

מקדם ההדבקה עלה; אצל החרדים - בירידה

מספר החולים המאומתים החדשים כמו גם מספר החולים הקשים ממשיך לרדת, אך ישנה עלייה במקדם ההדבקה הארצי שעומד על 0.99; החרדים לעומת זאת עם 0.81 בלבד (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
השוטרים אוכפים את הסגר במחלף עין חמד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

המספרים אמנם ירדו משמעותית, אבל עדיין מקדם ההדבקה ממשיך לעלות, על פי נתוני משרד הבריאות הבוקר (ראשון), 1,429 בני אדם נמצאו אתמול חיוביים, ו-699 נוספים אובחנו מחצות. מקדם ההדבקה הכללי הבוקר עומד על 0.99 - כלומר כל 100 מאובחנים מדביקים 99 בני אדם נוספים.

בחברה הערבית מקדם ההדבקה אף גבוה מ-1, ועומד על 1.12. במגזר הכללי מקדם ההדבקה עומד על 0.96, ובחברה החרדית המצב משופר משמעותית ועומד על 0.81.

בישראל יש כעת 40,108 חולים פעילים. 1,278 מהם מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ, בהם 769 במצב קשה ו-239 מונשמים. מפרוץ המגפה לפני כשנה נפטרו 5,738 בני אדם.

במידה ומקדם ההדבקה ימשיך לעלות ההקלות הבאות כמובן לא ייכנסו לתוקף ואף ישנו מצב סביר בו יוחזרו חלק מהצעדים שכבר ננקטו אחורה.

המספר על פי פרויקטור הקורונה, נחמן אש, בשבוע שעבר הוא יותר מ-1 אם כי ישנם דיבורים כי החישובים ייעשו גם על פי מספר החולים הקשים וכל עוד הוא יוסיף לרדת לא ימהרו לסגור את המקומות שנפתחו רק בשבוע שעבר.

בישראל מקווים כי לאחר חג הפורים והמסיבות הרבות שנתפסו בתל אביב ובמקומות רבים נוספים לא נחזה בגל תחלואה חדש שיביא לנו סגר חדש לליל הסדר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר