לאחר הסבל

ירושלים: התחב"צ תחודש מהשעה 24:00

לאחר הסבל של אלפי משפחות שנאלצו לפסוע ברגל לירושלים, מקלב התערב והמשטרה הסכימה להשיב את פעילות התח"צ מירושלים אלא שאז התברר שאסור (פורים)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

אלפי משפחות חרדיות, נאלצו לעשות עם ילדיהן את דרכן רגלית לירושלים, כדי לחגוג בה את שושן פורים, בעקבות החלטת המשטרה לעכב גם רכבים פרטיים במחסומים, כעת, לאחר התערבות סגן שר התחבורה אורי מקלב, התחבורה תשוב לפעילות החל מהשעה 24:00.

לאחר סבב שיחות בין סגן שר התחבורה אורי מקלב לפיקוד הבכיר של משטרת ישראל וראשי המשרד לבטחון פנים, המשטרה תאפשר למשרד התחבורה להשיב את פעילות התחבורה הציבורית מירושלים לכל חלקי הארץ החל מהשעה שמונה בערב.

במקביל סגה"ש מקלב פנה אל הפיקוד המחוזי במשטרה וביקש לבדוק את אפשרות להחזרת קווי השירות אל העיר ירושלים עוד הלילה.

אך למרות הסכמת המשטרה על פי חוות הדעת של הייעוץ המשפטי - משרד התחבורה לא יכול להפעיל את קווי השירות. זאת מאחר והממשלה אסרה זאת בתקנה עד לשעה 12 בלילה, - על אף ניסיונות משרד התחבורה להפעיל את קווי השירות אין סמכות למשרד התחבורה להפעיל קווי שירות עד חצות בעקבות תקנה זו.

במשרד התחבורה בוחנים כעת את האפשרות להפעלה חלקית של התחבורה הציבורית לאחר השעה 12 בלילה.

כזכור, מוקדם יותר היום דווח ב'כיכר השבת', על כך שגורמי האכיפה הרחיבה את הפרשנות להחלטה זו וקבעו - בחוסר סמכות לכאורה - כי רכב עם יותר משלושה אנשים יוגדר כ"הסעה מאורגנת", האסורה כאמור על פי החוק, ומשכך גם רכבים פרטיים עוכבו במחסומים, מה שהוביל לתופעה של ההליכה הרגלית לבירה.

הולכים ברגל

יוסי, תושב ביתר עילית, תיאר ל'כיכר השבת'. "יצאנו הבוקר ברכב פרטי כדי לתת משלוחי מנות להורים שמתגוררים בירושלים, אך בשל מחסום משטרתי שהוקם בכביש 375, נאלצנו להמתין שעתיים וחצי בפקק אין סופי. בו בזמן שנהגים חילונים שהגיעו למחסום עברו בקלות, את הנהגים החרדים שלחו השוטרים חזרה לכיוון ביתר".

"לא התייאשתי, והחלטתי לנסוע דרך כביש הוואלג'ה, שם התנועה זרמה יחסית, אך באיטיות רבה, מה שגרם למאות אנשים להחנות את רכבם ולצעוד רגלית עם בני המשפחות שלהם, בהן ילדים קטנים ממש, במשך שעות ארוכות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר