שעת תה

מתכון לעוגת פאונד קלאסית בטעם וניל

קבלו כלל בסיסי שיהפוך את העוגה לרכה, לחה, אוורירית ומופלאה, ולא חלילה ל"עוגת חנק", כמו הסטריאוטיפ שהצמדנו לה בישראל: יש לוודא שהביצים, החמאה והשמנת החמוצה - *בטמפרטורת החדר*, ללא טיפת קרירות (מתכונים, אוכל)

עוגת פאונד קלאסית בטעם וניל (צילום: shutterstock)
זמן הכנה70 דק'
רמת קושיקל
חלבי

רכיבים

  • 196 גרם חמאה, בטמפרטורת החדר + עוד חמאה לשימון התבנית
  • 1/4 1 כוסות (250 גרם) סוכר
  • 1/2 כפית אבקת אפייה
  • 1/2 כפית מלח
  • 3 ביצים גדולות, בטמפרטורת החדר
  • 1 חלמון ביצה גדול, בטמפרטורת החדר
  • 1/2 כוס (120 מ"ל) שמנת חמוצה, בטמפרטורת החדר
  • 1 כפית תמצית וניל
  • 1/2 1 כוסות (187 גרם) קמח, מנופה

אופן ההכנה:

1. ממקמים את רשת התנור במדף האמצעי, מחממים את התנור ל-180 מעלות ומשמנים בחמאה תבנית אינגליש קייק מלבנית בגודל 22X12 ס"מ, עשויה ממתכת - מה שישפר את מרקם העוגה.

2. בקערת מיקסר עם וו גיטרה על מהירות בינונית, מערבלים במשך 6-8 דקות את החמאה, הסוכר, אבקת האפייה והמלח עד לקבלת תערובת חיוורת ורכה. עוצרים פעם אחת במהלך העיבוד כדי לגרד את דפנות הקערה ואת וו הגיטרה, בעזרת מרית.

3. שוב מגרדים את הדפנות והוו ואז מעלים למהירות בינונית-גבוהה ומוסיפים את הביצים והחלמון - אחד אחד. לאחר כל הוספה, מגרדים את הדפנות והוו. מערבלים עד שהבלילה נעשית רכה מאוד ואמולסית. אם זה לא קורה, יתכן שהביצים או החמאה לא היו בטמפרטורת החדר. תנו לתערובת להגיע לטמפרטורת החדר ואז מערבלים אותה שוב.

4. בקערה קטנה, מערבבים את השמנת החמוצה עם תמצית הווניל עד לקבלת תערובת חלקה, ללא גושים. מוסיפים מחצית מהתערובת לקערת המיקסר ומערבלים במהירות בינונית-נמוכה במשך 15 שניות, עד להטמעה בלבד. מוסיפים את הקמח, מערבלים עוד 15 שניות ואז מוסיפים את יתרת השמנת, מערבלים 15 שניות ולבסוף את הקמח שנותר ומערבלים 15 שניות. מגרדים את הדפנות והוו וממשיכים לערבל עד שהבלילה אחידה לגמרי.

5. יוצקים את הבלילה לתבנית וכדי לוודא שאין כיסי אוויר בבלילה, מערבבים אותה בעדינות בעזרת סכין או מרית ואז אוחזים בשולי התבנית ו"דופקים" אותה על השיש כמה פעמים.

6. מיישרים את החלק העליון ואופים במשך 60-70 דקות. מוציאים מהתנור, מצננים את העוגה במשך 10 דקות ורק אז אפשר לחלץ אותה לרשת תנור ולצנן אותה באופן מוחלט לפני שפורסים ומגישים.

העוגה נשמרת עד שבוע בטמפרטורת החדר ועד שלושה חודשים בהקפאה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר