לפני 12 שנים

כשהגר"ח קנייבסקי אמר לליברמן: "אני סומך על ח"כ גפני"

יום רביעי, מוצאי שושן פורים, שנת תשס"ט, אל מעונו של מרן הגר"ח קנייבסקי נכנסים גפני, ליברמן ולנדאו; הנושא: ברית הזוגיות; ליברמן מבקש לתאם את עמדתו עם הגר"ח - שסומך על גפני (חרדים)

הפגישה של ליברמן אצל הגר"ח (צילום: שוקי לרר)

יום רביעי, מוצאי שושן פורים, שנת תשס"ט. הלילה פורש על רחוב רשב"ם בבני ברק, אך במעונו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, העניינים כרגיל. זה יוצא וזה בא להתברך ומרן מנצל כל רגע, ללימוד התורה.

עד שנפתחה הדלת, ואל חדרו של שר התורה נכנסו בזה אחר זה, יו"ר 'דגל התורה' חבר-הכנסת משה גפני, יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן וחבר-הכנסת עוזי לנדאו.

ליברמן אצל מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום: שוקי לרר)

היה זה כחודש לאחר הבחירות לכנסת ה-18, שהוקדמו לאור התפטרותו של ראש הממשלה דאז, אהוד אולמרט. באותן בחירות, ישראל ביתנו קיבלה 15 מנדטים ויהדות התורה קיבלה חמישה מנדטים.

אגב, בבחירות הללו ציפי לבני וקדימה קיבלו 28 מנדטים, בעוד בנימין נתניהו והליכוד קיבלו 27 מנדטים, אך בסופו של דבר, נתניהו הקים את ממשלת ישראל ה-32, לאחר ש-65 ח"כים המליצו עליו לנשיא, לעומת 28 שהמליצו על לבני, ומאז ועד היום הוא מכהן כראש הממשלה.

ח"כ גפני בראיון ב'אולפן כיכר' על ההסתה של ליברמן

באותם ימים דיווחו כלי התקשורת כי במהלך הפגישה במעונו של מרן שר התורה, עלו נושאי דת ומדינה, בהם ברית הזוגיות, שהיה אחד הנושאים שעמדו במוקד המחלוקת סביב הקמת הממשלה.

גפני, הציג לרב את החשיבות של המפלגה שהיתה אז השלישית בגודלה, וליברמן מצדו, לפי הדיווח באותם ימים של רונן מדזיני ב-ynet, אמר לרב קנייבסקי הוא בא ממשפחה מסורתית ולכן היה חשוב לו לתאם את עמדתו עם הרב. הוא סיפר לרב כי "יש הרבה זוגות שבאו מחוץ לארץ ויש איתם בעיות בכל הקשור לנישואין", ואמר כי "אנחנו רוצים לקדם את הנושא".

(צילום: שוקי לרר)
(צילום: שוקי לרר)

במהלך השיחה, הרים שר התורה את ידו, הניחה על ח"כ גפני, והבהיר ליו"ר 'ישראל ביתנו' כי הוא סומך על יו"ר 'דגל התורה'. "אני סומך על גפני", אמר שר התורה לליברמן, "ההבנות שהוא (גפני) יגיע אליהם, מקובלות גם עלי".

בסופו של דבר, כעבור כשלושה שבועות, ב-31 במרץ, הושבעה הממשלה ה-32, בה היו חברים זה לצד זה - ישראל ביתנו, יהדות התורה וש"ס. מני אז, הפך ליברמן את עורו, ומאחד שהיה שותף מלא עם החרדים, הפך לאחד המסיתים הגדולים נגד הציבור החרדי, כאשר סיסמת הבחירות הנוכחית שלו קוראת לעשות "סוף לשלטון החרדים".

(צילום: שוקי לרר)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר