"לא מובן מאליו"

כך ניצלו 200 אברכים את ליל פורים • תיעוד

"היה מרומם ומרגש לראות את רגעי ההתעלות של האברכים הנפלאים. זה לא מובן מאליו שעוזבים את המשפחות", כך מסכם הגר"י אלקיים את היוזמה המיוחדת של האברכים (חרדי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
כולל 'עתים' (צילום: ללא קרדיט)

בירושלים, בני ברק, ביתר עילית ושכונת אחיסמך בעיר לוד, התאספו בליל פורים, יותר ממאתיים אברכים כדי לשבות וללמוד בלילה המיוחד.

זה קרה זמן קצר לאחר קריאת המגילה כאשר רשת הכוללים 'עתים', המיועדת לבוגרי הישיבות העמלים לפרנסתם, שהחליטו לשבת לסדר לימוד ביחד.

האברכים נענו ליוזמה שצמחה מתוכם בהתלהבות והתארגנו בכל הסניפים לערוך סדר לימוד מיוחד בליל פורים, לקיים את דברי חז"ל "הדר קיבלוה מאהבה".

יצוין, כי סדר הלימוד נערך תוך הקפדה על כל כללי הזהירות המתחייבים בשל מגיפת הקורונה. לאחר הלימוד ערכו האברכים שמחת פורים בצוותא מתוך גיבוש ודיבוק חברים, בעילוי וברגש.

ראש הכולל הגר"י אלקיים סיכם את רגעי ההתעלות: "היה מרומם ומרגש לראות את רגעי ההתעלות של האברכים הנפלאים. זה לא מובן מאליו כשמאות אברכים שבימים כתיקונם מתמודדים עם עומס חריג ולא פשוט המקשה עליהם לפנות זמן לבית ולמשפחה, מקריבים גם בליל פורים שעתיים ללימוד התורה".

אחד ממנהלי הכוללים ברשת מספר: כי "דווקא בתקופת הקורונה שהתרומות בעולם ירדו ואי אפשר לצאת לחו"ל, ראינו סייעתא דשמייא גדולה ורשת הכוללים גדלה משמעותית, כאשר נוספו עוד עשרות לומדים לכוללים, הרשת משקיעה מאמצים רבים שציבור האברכים ירגישו מחוברים לכולל ובכך יתמידו בקביעות עיתים לתורה".

צפו בתיעוד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר