עדיין הנמוך ביותר

לאחר הפוגה: מקדם ההדבקה בציבור החרדי מזנק למעלה

מקדם ההדבקה חצה את ה-1. במגזר החרדי לאחר תקופה ארוכה של מקדם נמוך במיוחד, נרשם זינוק משמעותי. אחוז המאומתים היום הנמוך ביותר מאז חודש דצמבר ועומד על ארבע אחוז בלבד (קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דוד כהן, פלאש 90)

משרד הבריאות מדווח הבוקר (שישי), כי מקדם ההדבקה שוב גבוה מ-1, כלומר אם מאה חולים בקורונה, יותר ממאה נדבקים מהם והמגיפה ממשיכה להתפשט. מקדם ההדבקה הכללי בישראל עומד על 1.01. במגזר הערבי שם מקדם ההדבקה היה הגבוה ביותר, הוא עדיין כזה אך בירידה משמעותית ועומד כעת על 1.06. במגזר הכללי הוא עומד על 1.01 ואילו במגזר החרדי שם המצב היה כבר 0.7 כעת ישנו זינוק משמעותי ל-0.96.

יצוין, כי מקדם ההדבקה מתייחס רק לכמה נדבקים מול כמות החולים, וכמובן שבמידה ומספר המאומתים החדשים ימשיך לרדת מקדם ההדבקה יהיה פחות ופחות מדאיג, בטח לנוכח מבצע החיסונים שממשיך להתקדם.

לצד מקדם ההדבקה שעולה, שיעור הבדיקות החיוביות בירידה משמעותית - 4% הנמוך ביותר בחודשים אחרונים מאז דצמבר. אתמול נמצאו 3,517 מאומתים חדשים, מתוך 92,177 תוצאות בדיקות.

נמשכת גם הירידה במספר החולים הקשים שעומד על 690 בני אדם, ירידה של 50 מאתמול, מתוכם 225 מונשמים.

עד כה נפטרו מהנגיף בישראל 5,832 בני אדם, 19 מהם נפטרו אתמול.

במשרד הבריאות מציינים, כי 43% מהחולים הפעילים כרגע הם תלמידים, 4% הם אנשי צוות הוראה. למרות נתונים אלו על התחלואה במערכת החינוך, הבוקר התבקש קבינט הקורונה לאשר טלפונית את תקנות החינוך לקראת הפעימה השלישית של מתווה היציאה מהסגר. בין היתר תאושר חזרתם ללימודים של תלמידי כיתות ז'-י' באזורים ירוקים, צהובים ו"כתומים גבוליים".

בנוסף, יאשר קבינט הקורונה את פתיחתם של המוסדות להשכלה גבוהה, מוסדות הכשרה ומוסדות תורניים על תיכוניים לתלמידים בעלי תו ירוק בלבד (למוסדות שיבטיחו קיומם של לימודים מרחוק לתלמידים שאינם בעלי תו ירוק), בתנאים דומים לאלה שנקבעו לאירועי תרבות.

מלבד זאת תתאפשר פעילות של חוגים לילדים ויאשרו את העלאת מגבלת ההשתתפות בקורסים ובהכשרות מעשיות למבוגרים ל-20 משתתפים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר