דני או דניאל

השחקן דני שטג בטוח: בזכות הרב קיבלתי את התפקיד בסדרת הדרמה

התפקיד בסדרת הדרמה אחרי זעקת ה'לא!' של מרן הגר"ח קנייבסקי, ההסתה נגד החרדים בעקבות הקורונה וסיפור ה'חלאקה' החריגה ש"הצילה מסרטן"; השחקן דני שטג מפתיע (ציצית)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
דני שטג. ארכיון (צילום: Moshe Shai/Flash90)

דני שטג, מהשחקנים הוותיקים בישראל, שמככב בימים אלו בסדרת הדרמה 'השוטרים', מספר כיצד לדעתו קיבל את התפקיד היוקרתי: בזכות מרן הגר"ח קנייבסקי.

בראיון נרחב שהתפרסם בסוף השבוע האחרון, אותו העניק לעיתונאית גבי בר חיים ב'ידיעות אחרונות', דיבר שטג על קריירת המשחק שלו, תהליך החזרה בתשובה, הקשר ההדוק שמקיים עם מרן שר התורה והקורונה במגזר החרדי.

יצוין, כי השחקן, שהחל את 'התחזקותו' בשנת 2006, לומד בישיבת 'נתיבות עולם' בבני ברק ואינו מופיע בשבת, משמש כיום, במקביל לקריירת המשחק שלו, כגבאי בית הכנסת הגר"א בתל אביב.

וכך הוא מתאר, בראיון: "הרב קנייבסקי הוא גדול הדור, הוא הסמכות הרוחנית שמלווה אותי כבר 20 שנה. אני מבאי ביתו, מגיע להתייעץ איתו פעם בחצי שנה".

על תפקידו בסדרת הפשע 'השוטרים', אומר דני שטג כי זה קרה בגלל מרן הגר"ח: "הוא בירך אותי שזה יקרה. הוא מחובר לגזירות שמימיות. כשעשו אודישנים ל'השוטרים', הזמינו את כל השחקנים במדינה. רק לי לא קראו. מאוד התבאסתי. אמרתי לו: 'כבוד הרב, אני רוצה שיקרה לי משהו משמעותי בקריירה שלי'".

"נתתי לו את השם שלי, והוא אמר לי: 'מי נתן לך את השם דני?'. הסברתי לו שנולדתי דן, ובגיל 20 ומשהו אחד הרבנים המליץ להוסיף לי י'. ואז הוא צעק: 'לאאאא!'. אמרתי לו: 'אז שאני אחזור לדן?'. הוא חשב כמה שניות, ואמר: 'מהיום קוראים לך דניאל'. אני משוכנע שבזכותו קיבלתי את התפקיד. אם תסתכלו בקרדיטים של הסרט, תראו שכתוב דניאל שטג".

השחקן אצל מרן (באדיבות המצלם)

כאשר נאמר לו ש'בגלל שהרב כמעט לא נחשף תקשורתית, היו בעבר שמועות שמי שמחליט בעצם זה הנכד שלו, יענקי', הגיב שטג: "הרב קנייבסקי נחשב לא רק לגדול הדור אלא למשה רבנו של הדור. הוא שר התורה! ושר התורה זה לא בובה. הוא נכנס לדקויות ולפרטים מודרניים".

"אספר סיפור, שתבינו: כשהבן שלי היה בן שלוש לקחתי אותו לרב. לפניי היה אבא עם ילד בן חמש קירח כזה. הרב אמר להם כמה מילים והם הלכו. ניגשתי לרב ואמרתי לו: 'כבוד הרב, הילד הגיע לגיל שלוש ואנחנו רוצים לעשות חאלק'ה, אבל אם אפשר אשתי ביקשה לגזור לו ממש קצת', כי להלל היה שיער מתולתל בלונדיני יפהפה, בקבוקים. הרב לקח מספריים, וגזר לו את השיער עד לגולגולת. גזר לו את כל השיער ואני בתוך תוכי אמרתי למה, למה לעשות את זה? ואז הרב חייך חיוך שבחיים לא ראיתי אותו מחייך ככה. ואז הוא אומר לי: 'יש עוד משהו לגזור?', אמרתי לעצמי, מה זה? לא הבנתי".

"אבל שבועיים אחר כך אני מקבל הזמנה ל'סעודת הבראה לבני שהיה חולה בסרטן ובזכות ברכת הרב קנייבסקי נרפא מהמחלה'. התברר שזה היה מהאיש שהיה לפניי עם הילד שלו אצל הרב. ופתאום הבנתי, הרב גזר גזירה בשמיים דרך השיער של הבן שלי, שתיפול הגזירה מהילד הזה שחולה בסרטן. לכן לא הבנתי אותו באמת! אבל יש לו הומור. והאמת? הבן אדם הזה הוא צינור תקשור מטורף! הוא מציל בני אדם. וכשהוא אומר לפתוח תלמודי תורה בתקופת הקורונה, תאמיני לי שיש לו סיבה מאוד חזקה".

על מגיפת הקורונה בשנה האחרונה אמר שטג: "עזבי רגע את הקורונה. אני חושב שהמטרה שלו היא שנשים לב שהמציאות שבה אפשר לעשות הכל, נגמרה. יש כל מיני מגבלות שמטילות הרשויות והממשלה, אבל אני אומר, זו בעצם הוראה מבורא עולם שחבר'ה, יש פה מציאות חדשה שצריך לשים אליה לב ולהתנהג אחרת".

שר התורה לומד, בעת שהיה חולה בקורונה (באדיבות המצלם)

אבל חלק מהמגזר החרדי לא ציית לחוק, הקשתה המראיינת, בר חיים, ושטג השיב: "לא כולם. היה עליהום כזה גדול על המגזר הזה, שהגיע ממש לשנאת חרדים. כבר מעל 20 שנה, פעם בשבוע אני נוסע ללמוד בישיבה בבני ברק, וכשראיתי את החדשות הייתי משוכנע שכל בני ברק עולה באש, שכל בני ברק מתפרעת. הגעתי בחשש שאני נכנס לאזור אש שמדביקים בו אחד את השני בקורונה, וכל מי שראיתי בעיר - לא רוב, כולם! - היו עם מסכה".

"בני ברק התנהגו יותר לפי הספר מתל אביב דרך אגב. פה על הטיילת אין אחד עם מסכה! בבני ברק כולם עם מסכה גם בישיבה. ובגלל המצווה לנשק את המזוזה אפילו כתבו לידה: 'מצווה לא לנשק בזמנים האלה את המזוזה'. אין משחקים! הישיבה הזאת שמרה על החוק לא בשבילי ולא בשביל המשטרה. הרב קנייבסקי אמר לסגור, אז סגרו. וכשהוא אמר להתחסן אז כולם התחסנו", סיים השחקן דני שטג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר