מגדולי הפוסקים בארה"ב

אבל כבד: גאב"ד קארלסבורג הגאון רבי יחזקאל ראטה זצ"ל

אבל כבד בעולם החסידות וההלכה, עם היוודע דבר הסתלקותו של אב"ד קארלסבורג הגאון רבי יחזקאל ראטה זצ"ל, מגדולי הפוסקים בארה"ב ומדמויות ההוד בעולם החסידות, שהתמוטט בביהמ"ד (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: דוד כהן)

אבל כבד בארה"ב לאחר שבשעה האחרונה הסתלק לשמי מרום גאב"ד קארלסבורג הגאון הגדול רבי יחזקאל ראטה זצ"ל, מגדולי פוסקי הדור בעולם ההלכה והחסידות, בן 86 בפטירתו.

הגאב"ד התמוטט בפתאומיות בבית מדרשו שבבורו פארק, ולאחר פעולות מצילות חיים שנמשכו במשך למעלה משעה, נאלצו כוחות ההצלה לקבוע את פטירתו.

הגר"י זצוק"ל נולד בשנת תרצ"ה ובצעירותו הוא למד בישיבת אראד, כאשר לאחר מכן הוא נמלט מרומניה והגיע לארץ ישראל כדי ללמוד בישיבת סאטמר בראשות הגאון רבי משה אריה פריינד זצוק"ל בירושלים.

הגאב"ד היה מונה למורה הוראה בירושלים עוד כשהיה צעיר, כאשר בנוסף הוא שימש כרב בית המדרש סאטמר בשכונת קטמון בבירה.

בהמשך שנותיו עבר הגאב"ד להתגורר בארה"ב, שם הקים את קהילתו ואת בית המדרש 'קהל יראי ה' - קארלסבורג שבבורו פארק.

בחייו היה ידוע כגאון גדול בתורה ובהלכה שחיבר ספרים רבים, בהם את ספר השו"ת 'עמק התשובה', שעוסק בשלל ענייני הלכה, תורה ומועדי השנה, את הספר 'עמק שמעתתא' על מסכתות הש"ס ועוד.

קשר מיוחד היה לגאב"ד לאתרא קדישא מירון, ולציונו של רשב"י לשם היה מגיע בתדירות במיוחד מחו"ל, אל אף גילו המבוגר, וכולל לאחר שהבריא לפני כחמש שנים, אז לקה בליבו.

בחודש אייר האחרון, למרות הסגרים ומצב הקורונה בישראל, הצליח הגאב"ד להגיע ארצה ולשהות במירון, שם נשא תפילה במשך שעות ארוכות.

בשנת תשע"ו מינה הגאב"ד את בנו הגדול הרה"צ רבי משה ראטה ל'רב הצעיר' של הקהילה, כאשר גם שאר הבנים, הרה"צ רבי עמרם, הרה"צ רבי ברוך דוד, הרה"צ רבי עזריאל יהודה, הרה"צ רבי אברהם מרדכי, הרה"צ רבי שלום, והרה"צ רבי יצחק אייזיק, משמשים אף הם כרבני קהילות בארה"ב, כאשר אחד מנכדיו הוא המשפיע המפורסם רבי יואל ראטה.

הלווייתו צפויה להתקיים בשעות הקרובות בארה"ב, וככל הנראה ארונו יובא ארצה.

וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר