התמונות, מתיק החקירה

פרסום ראשון: הראיות נגד השוטר שתקף את עו"ד פרנקל

שנה אחרי שעו"ד דב פרנקל הותקף באכזריות, בליל שבת, והוטח אל הקרקע - ושבועיים לפני פתיחת המשפט נגד קצין מג"ב לשעבר - 'כיכר השבת' חושף את תמונות החבלות - מתיק החקירה (אקטואלי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הראיות מהתיק על רקע התקיפה (צילום: באדיבות המצלם, מצלמת אבטחה)

כמעט שנה אחרי שתקף את עורך הדין דב פרנקל, בשיאו של הגל הראשון של הקורונה, בעוד כשבועיים ימים צפוי להיפתח משפטו של אליהו מירון, קצין מג"ב לשעבר, כארבעה חודשים לאחר שהוגש נגדו כתב האישום.

תיעוד התקיפה (מצלמות אבטחה / באדיבות המצלם)

כזכור, אליהו מירון תקף את עורך הדין דב פרנקל בליל שבת הגדול, ערב חג הפסח בשנה שעברה, כשהגל הראשון של מגיפת הקורונה היה בשיאו, וזאת במהלך פעילות בשכונת מאה שערים לאכיפת התקנות.

ל'כיכר השבת' נודע כי מאז שהוגש נגדו כתב האישום, מירון, הקצין לשעבר, ביקש פעמיים לדחות את פתיחת משפטו, ונענה. כעת, באם לא יבקש זאת בשלישית, משפטו יפתח, בעוד 15 ימים, בבית משפט השלום בירושלים.

החבלה ברגלו של עו"ד פרנקל (באדיבות המצלם)
החבלה ביד (באדיבות המצלם)

העבירה בגינה הוגש נגדו כתב האישום היא "תקיפה הגורמת חבלה ממשית", והיום אנחנו חושפים ב'כיכר השבת' את התמונות מתיק החקירה - החבלות שנגרמו לעורך הדין דב פרנקל מתקיפת השוטר, המשמשות כראיות נגד הקצין.

גם עבור עו"ד דב פרנקל זו היתה שנה קשה במיוחד - מהתקיפה הקשה בערב פסח ועד הפטירה של אביו ז"ל, שקשורה ישירות לתיק הזה, שכן הוא הותקף על ידי השוטר בעת שהיה בדרך חזור מבית אביו, אחרי שסייע לו לאכול במהלך ימי הסגר הראשון.

בימים האחרונים פתח עו"ד פרנקל משרד עורכי דין פרטי לענייני מקרקעין ואזרחי.

במקביל לפני חודש הגיע עו"ד פרנקל להסדר פשרה עם המשטרה, במסגרתו, המשטרה העניקה לו פיצויים בסך 15 אלף שקלים, בגין התקיפה הקשה.

החבלה ביד (באדיבות המצלם)
הגרב שלבש בזמן הנפילה (באדיבות המצלם)

כזכור, היה זה בליל שבת, כאשר עו"ד דב פרנקל, חסיד 'תולדות אהרן', הלך לביתו, בחזור מבית הוריו שב'מאה שערים'. באותה עת סיימו שוטרי מג"ב סיור בשכונה, כדי לאכוף את 'צו בריאות העם', בעת סגר הקורונה הראשון. בשלב מסוים ראו אותו השוטרים, ולפתע אחד מהם השליך אותו בעוצמה רבה על הכביש, למרות שלא עשה כלום.

וכך תיאר פרנקל, בראיון ל'כיכר השבת', את השתלשלות המקרה: "חזרתי מההורים שלי, שהם בקבוצת סיכון. הם שומרים על ההנחיות, נשארים בבית ולא יוצאים, אבל אבא שלי הוא חולה סרטן שצריך סיעוד ממש צמוד. הלכתי לעזור לו כי הילדים שלי והנכדים לא עולים לביתם, כדי לשמור על בריאותם.

"בדרך חזרה, עברתי ברחוב מאה שערים, ליד בית המדרש של תולדות אהרן. באותו זמן השוטרים היו בשלב היציאה כבר. רואים את זה גם בסרטונים. לא חשבתי שאני צריך לחשוש ממשהו. אם הייתי חושש, הייתי נעצר או עושה סיבוב. לא יודע. אך לפתע, אני מוצא את עצמי על הרצפה".

שניה קודם אחד השוטרים אמר לפרנקל לרוץ הביתה. "אמרתי לו בסדר, אבל עוד לפני שאני מספיק ללכת, אני כבר על הרצפה מה שנקרא. עף, דחיפה כמו שצריך... נפילה, פצעים. השוטרים המשיכו הלאה, כאילו שום דבר לא קרה. מרוב הלם, קמתי מיד והלכתי הביתה, כשאני לא מסתכל על על הידיים שלי ועל הרגליים שלי, ולא מבין מה היה פה".

תיעוד התקיפה, מזווית נוספת (מצלמת אבטחה)

לפני כארבעה חודשים, הוגש נגד הקצין לשעבר, כתב האישום באמצעות המחלקה לחקירות שוטרים בו נכתב כי "במועד הרלוונטי לכתב האישום, שירת הנאשם כמפקד צוות במג"ב, במשטרת ישראל. ביום 03.04.20, בשעה 19:30 לערך, כח משטרתי בפיקודו של הנאשם סיים טיפול באירועי הפרות סדר באזור שכונת מאה שערים בירושלים (להלן: "השכונה"), והיה בדרכו אל מחוץ לשכונה. במהלך היציאה צעד הכח ברחוב צדדי בשכונה, ששהו בו באותה עת מעט אזרחים, ללא כל הפרות סדר.

"באותה עת, צעד תושב השכונה, מר דב פרנקל (להלן: "המתלונן"), לכיוון ביתו. המתלונן הבחין בקבוצת השוטרים ועבר ביניהם מבלי להפריע להם. אחד השוטרים ביקש מהמתלונן לעזוב את המקום ובמענה המתלונן אמר לו 'בסדר', והמשיך ללכת. בעודו צועד, שוטר שזהותו אינה ידועה למאשימה, דחף קלות את המתלונן. המתלונן המשיך ללכת.

"בשלב זה, החל הנאשם בריצה לעבר המתלונן, וללא כל הצדקה דחף אותו בחוזקה עם ידיים פרוסות לעבר פלג גופו העליון והעיפו לכביש למרחק של מספר מטרים. מעוצמת הדחיפה, נפל המתלונן כשכל גופו שרוע על הכביש. הנאשם ושוטרים נוספים התעלמו מהמתלונן שהיה, כאמור, שרוע על הכביש, נמנעו מלסייע לו, עברו מעליו ואמרו לו 'לך הביתה'. כתוצאה מהדחיפה, נגרמו למתלונן שפשופים ושטפי דם בברכו ובידיו".

עוד נכתב, כי "במעשה האמור לעיל תקף הנאשם אדם שלא כדין וגרם לו לחבלה ממשית".

עו"ד דב פרנקל (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

עו"ד אורית חיון המייצגת את הקצין המואשם, אמרה לאחר הגשת כתב האישום כי "מדובר בהחלטה מצערת אשר לטעמי נגועה בשיקולים זרים, ומעלה תהייה כיצד עניינו של סנ"צ ניסו גואטה ואחרים בעימותים מול מפגינים נסגר, וכאשר מדובר בעימות מול מגזר חרדי האכיפה בררנית... ומופנית נגד גורמי אכיפה ולא נגד האזרחים. במועד הרלוונטי היה סגר מלא, והשוטרים נדרשו לקיים את מדיניות הממשלה ביחס לאכיפה ושמירת שלום הציבור בתקופת הקורונה. השוטרים התמודדו ומתמודדים עם קושי גובר והולך בביצוע תפקידם באכיפה מול אוכלוסייה חרדית באזור מאה שערים, שברובה אינה מכבדת את הנחיות החירום. מדובר בפלג חרדי קיצוני אשר אינו מכיר בריבונותה של מדינת ישראל.

"מדובר בסרטון ערוך וחלקי, שאינו משקף את האירוע כולו ואת העבירות הקשות שבוצעו כלפי גורמי אכיפת החוק אשר הגיעו לשמור על הסדר הציבורי ועל שלומם ובריאותם של אזרחי ישראל כולם תוך סיכון ממשי של חייהם, גופם ובריאותם. אלימות שוטרים לטעמי יש למגר ואין לה מקום, אלא בהתאם לחוק ולהנחיות כפי שהיה במקרה זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר