יקר ללא סיבה?

השר פרץ: לבחון את מחיר הלחם המפוקח

מבדיקה שערכה רשות התחרות לבקשת שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, עלה כי עלות ייצור לחם מפוקח נמוכה משמעותית מהמחיר לצרכן שקבעה וועדת המחירים (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)

בעקבות הנחיית שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ, ביצעה רשות התחרות בדיקה מקיפה של מחירי הלחם המפוקח, ומצאה כי עלות ייצור הלחם המפוקח נמוכה משמעותית מהמחיר שקבעה וועדת המחירים. כתוצאה מכך, שלח השר פרץ מכתב ליו"ר וועדת המחירים, בדרישה לקיים בדיקה מעמיקה יחד עם נציגי רשות התחרות ומשרד הכלכלה והתעשייה, וזאת, על מנת לבחון מחדש את מחיר הלחם המפוקח.

בקשתו של השר פרץ מרשות התחרות לבדוק את מחירי הלחם באה בעקבות הערר שהגישה "מאפיית מרחבית קריית שמונה", על מכרז אספקת הלחם למערכת הביטחון, בטענה שמאפיית ברמן הגישה הצעה למכרז במחירי הפסד, במטרה לדחוק את המאפיות הקטנות מהתחרות בתחום.

כתוצאה מכך, הנחה השר פרץ את מנכ"ל משרדו, דוד לפלר, לפעול אל מול משרד הביטחון בבקשה להקפיא את תוצאות המכרז עד לבדיקה מקיפה של עלויות ייצור הלחם.

לאחר שמשרד הביטחון קיבל את בקשתו של השר פרץ להקפיא את המכרז, הוא פנה השר לעו"ד מיכל הלפרין, הממונה על התחרות, על מנת שתבדוק את הנושא לעומק.

בדו"ח שביצעה רשות התחרות והוגש לשר פרץ הבוקר נכתב: "בדיקת הרשות בנושא, העלתה שאין כל יסוד לטענה שמדובר במחירי הפסד. נהפוך הוא. על בסיס ניתוח שעשתה מאפית ברמן לצורך המכרז, המחירים שהוצעו על ידה משקפים רווח משמעותי ביחס לעלות הייצור".

עוד נכתב בדו"ח רשות התחרות: "ברי כי קיומו של פער משמעותי בין האינדיקציה שיש בידינו ביחס לעלות יצור הלחם המפוקח, לבין המידע שיש בידי ועדת הפיקוח- דורש בחינה מעמיקה ויסודית של המסד העובדתי הנמצא בידי ועדת הפיקוח".

בסיכום הדו"ח נכתב: "הממצאים העולים מבדיקת הרשות, מלמדים על פער משמעותי בין העלות בפועל של ייצור לחם על ידי מאפיות, לבין המחיר ללחם בפיקוח שנקבע ע"י ועדת הפיקוח. הפער הוא כה משמעותי, עד כי הוא מחייב בחינה של הסוגיה, על מנת לרדת לעומק האמת ולהבין את העלויות האמיתיות של המאפיות. אנו ממליצים שוועדת הפיקוח תשקול בחינה מחודשת של הלחם בפיקוח".

פרץ, הוסיף: "לאור הממצאים, נראה כי כל הטענות של המאפיות כי עלויות הלחם שנקבעו בוועדת המחירים הן נמוכות, אין להן בסיס! יש לי יסוד סביר להניח שעלויות ייצור הלחם המפוקח, נמוכות משמעותית מהמחיר שנקבע בוועדת הפיקוח על המחירים, ועליה יהיה להידרש לכך ולבחון האם הצרכנים שלמו במשך שנים, עבור לחם מפוקח, מחיר גבוה מאוד ממה שהיו אמורים לשלם".

באופן מעניין רק לפני כשלושה חודשים אמר דוד שטינמץ, המפקח על המחירים במשרד הכלכלה בוועדת הכספים של הכנסת,​ כי "לאחרונה אנחנו מגיעים למסקנה שאולי נצטרך אפילו קצת לעלות את מחיר הלחם". מה שמותיר אותנו עם השאל האם מדובר בכלכלת בחירות של פרץ או ביוזמה אמתית שמבוססת על מחירים גבוהים מידי שנגבו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר