איווט איבד את זה

גפני נגד איווט ליברמן: "השתבשה עליו דעתו"

אחרי שהתבטא בשנאה כי ישלח את החרדים וראש הממשלה "על מריצה אחת למזבלה טובה", ראשי 'יהדות התורה', משה גפני ויעקב ליצמן, יוצאים להתקפה נגד איווט ליברמן (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
איווט ליברמן (צילום: Sraya Diamant/FLASH90)

יו"ר 'ישראל ביתנו', ח"כ אביגדור ליברמן, התראיין בתוכנית באולפן 'ערוץ 12', והתבטא בשנאה כלפי הציבור החרדי וראש הממשלה ואמר כי היה שולח אותם "על מריצה אחת למזבלה טובה".

בתגובה, תקף יו"ר 'יהדות התורה', ח"כ משה גפני, ואמר: "הייאוש שלו במאבק נגד נתניהו מביאים אותו לאמירות הללו, אנחנו החרדים כבר ממזמן מתייחסים אליו כמי שהשתבשה עליו דעתו, שכנראה מכיר את המזבלה מקרוב ומביא אותה לשיח הציבורי. אני מצפה מרשויות אכיפת החוק לטפל באמירה האנטישמית הזו".

שר הבינוי והשיכון, יעקב ליצמן, הוסיף: “יצר השנאה ודחף ההסתה שמניעים את איווט, גורמים לו לרדת מהפסים לשיח של ביבים ודברי נבלה. יראה הציבור וישפוט האם לקושש כמה קולות, מצדיק איבוד בלמי ההיגיון והשכל".

לדבריו: "הוא מביש ומעורר רחמים. קורא ליועמ"ש לממשלה לבדוק זאת, נוכח הסתה פרועה ומסוכנת המעודדת פגיעה בציבור, ומנוגדת לכאורה לחוק ולנוהלי הבחירות”.

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ יעקב אשר, הוסיף "בדרך לקושש עוד רבע מנדט של שנאה עיוורת לדת ולחרדים מוכן ליברמן לעשות שימוש בכל ביטוי אפשרי, שפל ככל שיהיה. הגיע הזמן לעשות סוף להסתה נגד הציבור החרדי שחצתה בשנה האחרונה שיאים מדאיגים.

"הצעת החוק שלי לתיקון חוק הגזענות כך שיכלול גם הסתה נגד חרדים הונחה זה מכבר על שולחן הכנסת, ולקראת הקמת הממשלה הבאה נדרוש כי היא תוגש כהצעת חוק ממשלתית כדי לבלום את מקהלת השנאה וההסתה".

סגן השר מאיר פרוש אמר: "נדמה שהגיע השלב בו צריך להכניס גורמים מקצועיים בתמונה, אני לא שולח יהודי חלילה למזבלה, אבל ביקור באברבנאל לא יזיק לו".

ח"כ ישראל אייכלר הגיב ואמר: "איווט האיום אינו הראשון שמציע לעלות אותנו על עגלות ומריצות ו"לשלוח אותנו למזבלה טובה". היו שאיימו לפניו, ואף עשו זאת. כבר לא מדובר בגזענות גרידא של אויב מטורף, אלא באיום ממשי ובקריאת קרב מסכנת חיים. משטרת ישראל והפרקליטות חייבות לחקור אותו בעוון הסתה חמורה והתרת דמם של יהודים חרדים".

ח"כ אליהו ברוכי הגיב: "הבעיה היא לא ליברמן. הבעיה היא האכסניה שאפשרה לו לומר את השטויות וההבלים הללו והגיבה בשתיקה. למה בכלל חברי הכנסת הם אלה שצריכים להידרש לנושא? היכן המראיינים, המגישים והאחראיים בגוף התקשורת עצמו? הבעיה האמיתית היא שכלי תקשורת לא עוצר פרסום תכנים כאלה ומאפשר לדברים הללו להתפרסם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר