נפטר בשיבה טובה

בן הדוד של ה'פני מנחם' ששלח חבילות בתקופת הצנע

בסוף השבוע נפטר בשיבה טובה הנגיד החסיד הר"ר דב בערל בידרמן ז"ל, בן דודו של הרבי ה'פני מנחם' מגור זיע"א; הגר"ש אלתר ספד לו והזכיר את תמיכתו בתוקפת הצנע; צפו (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ההספד (צילום: דבר אמת)

ביום שישי האחרון, ערב שבת קודש פרשת 'ויקהל פקודי', נפטר בשיבה טובה הנגיד החסיד הר"ר דב בערל בידרמן ז"ל.

ר' בער'ל גדל בעיירה פולטוסק בפולין. סב המשפחה היה בן דודו של הגאון הרב יעקב מאיר בידרמן זצ"ל, חתנו של מרן השפת אמת מגור זיע"א.

לימים, נשא האדמו"ר האמרי אמת בזיווג שני את מרת פייגא מינטשא, בתו של הגרי"מ בידרמן זצ"ל. בנם שנולד לעת זקנתו של האמרי אמת היה האדמו"ר הפני מנחם זיע"א.

ר' בערל היה בן דוד שלישי ובן גילו של הרבי ה'פני מנחם'. לאחר המלחמה, כשר' בערל היגר לארה"ב, הם המשיכו כשרידי המשפחה להחזיק בקשרי ידידות ומשפחה קרובים.

הלוויתו התקיימה ביום ראשון, בבית הלוויות שמגר בירושלים, בהשתתפות הגאון רבי שאול אלתר ואחיו הבכור הגאון רבי יעקב מאיר אלתר.

הגר"ש אלתר נשא דברים קצרים והזכיר את הקשר המיוחד של ר' בערל עם המשפחה ואת תמיכתו המיוחדת של ר' בערל בסבתא ע"ה, אלמנת האמרי אמת זיע"א, בקום המדינה, בתקופת הצנע, כאשר המחסור שלט בכל. ר' בערל, שעמד בקשר עם המשפחה מארה"ב, שלח חבילות סיוע למשפחה והחיה את הנפשות.

עוד הזכיר הגר"ש את עובדת היותו של ר' בערל 'מעביר על מידותיו' ואת מעשיו הטובים שנעשו בסתר ובהצנע. "המעביר על מידותיו אין לו דין למעלה, מידה כנגד מידה", הוסיף הגר"ש.

הגאון רי"מ אלתר הזכיר גם הוא את היותו של ר' בערל "מחיה נפשות ומועיל לרבים", והכל מתוך שתיקה וצניעות במסירות של אמת.

לאחר מכן עברה הלוויה בבית המדרש המרכזי של חסידות גור ברח' ירמיהו בירושלים, בהשתתפות האדמו"ר מגור, בדרכה להר הזיתם שם הוא נטמן בחלקת כולל פולין.

אתמול בבוקר (שני) עלה ראש הישיבה הגר"ש אלתר לניחום אבלים והזכיר את דברי הגמרא בברכות, "חזאי דאמרי לי באדר מיתת וניסן לא חזית אמר ליה באדרותא מיתת ולא אתית לידי נסיון", שהמת באדר ולא רואה את חודש ניסן, הכוונה שיסתלק בהדר ויזכה לעמוד בניסיונות. "המנוח שנפטר בסיום חודש אדר, נפטר בשיבה טובה וזכה לעמוד בנסיונות לא קלים, תמיד גם כשעברו עליו קשיים התהלך במאור פנים ומעולם לא התלונן", אמר.

הגר"ש אלתר בניחום אבלים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר