פרסום ראשון

צעירה חרדית התגלתה כעריקה ונעצרה בנתב"ג; 'העדה' יפגינו

צעירה חרדית נעצרה הלילה בנתב"ג, לאחר שהתגלה כי היא עריקה שלא הסדירה את מעמדה מול הצבא, והיא הועברה למשטרה הצבאית. 'העדה' יפגינו בשעה 13:00 (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ה' בניסן תשפ"א | 18.03.21
הפגנות. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרסום ראשון: צעירה חרדית נעצרה הלילה (חמישי) בנתב"ג, ובפלגים הקיצוניים מאיימים לצאת להפגנות סוערות.

ל'כיכר השבת' נודע כי מדובר בצעירה בשנות ה-20 המוקדמות לחייה, תושבת ביתר עילית, שהיתה בדרכה לאומן אך בעת שביקשה לצאת מהארץ, היא התגלתה כעריקה ועוכבה.

התברר כי היא לא הסדירה את מעמדה מול הצבא ובשל כך - נעצרה. כעבור זמן קצר היא הועברה לידי המשטרה הצבאית, ונכון לשעה זו, היא עדיין עצורה.

ההכרזה על הפגנת 'העדה'

לטענתה, היא הגישה תצהיר דת לבית הדין הרבני, אך בצבא טוענים כי לא קיבלו את התצהיר ובשל כך היא מוגדרת כעריקה.

עוד נודע ל'כיכר השבת' כי ב'פלג הירושלמי' וב'עדה החרדית', שהמקרה הגיע לידיעתם, נערכים להפגנות סוערות, במידה והצעירה לא תשוחרר בשעות הקרובות.

בהוראת הגאב"ד הגרי"ט וייס, 'העדה החרדית' תצא להפגין בשעה 13:00 בצהריים, בירושלים.

ברמקולים שיצאו לרחובות ירושלים, נאמר: "בת ישראל מתחננת ומבקשת: 'הוציאו אותי מכאן, אני רוצה להישאר בת ישראל כשרה'; בת ישראל נעצרה ע"י הצבא, בהוראת הגאב"ד וחברי הבד"צ יש להרעיש עולם ומלואו. מתאספים בשעה 1 בצהריים בבתי אונגרין".

'מרכז ההכוונה והסיוע לבנות ישראל' שמשתייך ל'פלג הירושלמי', הודיע כי הם מלווים את ההליכים המשפטיים בעניינה, ואף עלו למעונם של גדולי ישראל על מנת לקבל את הוראותיהם. עוד הם מסרו כי "גדולי ישראל שהזדעזעו מהמקרה בו צעירה אשר גם לדעת שלטונות הצבא היא חרדית, מושלכת לכלא. הורו בנחרצות כי ציבור בני התורה ירעיש עולם ומלואו במחאה עד לשחרורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר