הסופר של בריסק

הגאון רבי יצחק מאיר צבי קלפהולץ ז"ל

במהלך השבת נפטר בפתאומיות בעיר ביתר עילית הרה"ח הגאון רבי יצחק מאיר צבי קלפהולץ זצ"ל, שהיה מוכר כאחד מסופרי הסת"ם המוכרים והוותיקים, בן 80 בפטירתו (דיין אמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
המנוח ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

במהלך השבת נפטר בפתאומיות בביתו שבביתר עילית הרה"ח הגאון רבי יצחק מאיר צבי קלפהולץ זצ"ל, מסופרי הסת"ם המוכרים והוותיקים, בן 80 בפטירתו.

המנוח גדל בחייו בירושלים ובהגיע לפרקו הוא נישא לבת הרה"ח ר' חיים ישעיה אקער ז"ל, כאשר כבר בצעירותו הוא שימש כמשגיח בישיבת אמשינוב, שם העמיד מאות תלמידים בדרכו המיוחדת.

לאחר מכן החל לשמש כסופר סת"ם, עד אשר הפך לסופר מומחה, אשר רבים בחרו לרכוש דווקא אצלו מזוזות, תפילין ועוד, בין היתר בשל היותו ירא שמים, ומקפיד על קלה כבחמורה, מדקדק במצוות ובהלכה, עד כדי כך שבקהילת בריסק בחרו בו להיות זה שכותב עבורם את פרשיות התפילין והמזוזות.

אחד מבני המשפחה מספר ל'כיכר השבת' כי "רבי יצחק מאיר צבי ז"ל היה מתחיל את סדר יומו כבר בשעה 04:00 לפנות בוקר, אז היה לומד כמה שעות לפני התפילה, ולאחר מכן מתפלל את תפילת שחרית באריכות ובכוונה גדולה במשך שעות רבות".

"המנוח", מוסיף הקרוב: "זכה לקיים בשבוע האחרון את מצוות 'שילוח הקן' בביתו, ולהתפלל בקבר רחל, וכי בליל שבת הוא עוד הספיק להתפלל בבית הכנסת ולאכול את הסעודה, ובמהלך הלילה הוא השיב את נשמתו ליוצרה בפתאומיות למגינת לבם של בני המשפחה ההמומים בצלילות הדעת".

בפטירתו הותיר אחריו המנוח תשעה ילדים, בנים ובנות, חתנים, נכדים וצאצאים ההולכים כולם בדרך התורה והחסידות.

הלווייתו תתקיים בשעות הקרובות, 'כיכר השבת' יעדכן ברגע שיהיו פרטים מדויקים על מסע הלוויה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר