בחירות 2021, הקרב האחרון

בג' מאמינים שהנסיגה נבלמה; בש"ס משדרים לחץ מדומה

'יהדות התורה' משוכנעת שמנעה את הסחף ל'ציונות הדתית' של סמוטריץ', ומאמינה שביום הבחירות עם אחוז הצבעה נמוך תגיע להישג משמעותי • ב'ש"ס' דוחקים בציבור לצאת מהשאננות (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
משה גפני ואריה דרעי (צילום: יונתן זינדל ואוליבייה פיטוסי / פלאש 90)

שתי הרשימות החרדיות מגיעות ליום הבחירות במצב טוב משציפו, על אף שנת הקורונה. 'יהדות התורה', שהחלה את מסע הבחירות אחרונה, אחרי פילוג קשה ב'אגודת ישראל' וכיפופי ידיים בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל', נלחצה מהאפשרות כי 'הציונות הדתית' תיקח לה מספר קולות גדול בחברה החרדית ומיהרה לשלוח מסרים זועמים לראש הממשלה בנימין נתניהו ומטה מפלגתו, לאחר שנתניהו קרא לציבור לבחור בסמוטריץ' ובן גביר.

אתמול, רה"מ כבר קרא לבחור "גם במפלגות החרדיות", ועם העצרת שאורגנה אמש מחוץ למעון הגר"ח קנייבסקי, כעת ב'יהדות התורה' כבר אומרים ש"המצביעים החרדים חוזרים הביתה", ומשוכנעים שהיקף התופעה של הצבעה ל'ציונות הדתית' קטן. ביום בחירות עם אחוז הצבעה נמוך - גם המנדט השמיני יכול להיות בידינו, מאמינים במפלגה.

ש"ס לעומתה, שהחלה את מסע הבחירות לפני כלל המפלגות ושידרה עסקים כרגיל שבועות ארוכים, שינתה פאזה בשבוע האחרון וכעת יו"ר המפלגה, אריה דרעי, מנסה לטעת ברחשי הציבור ספק - כדי למנוע שאננות בקרב המצביעים.

דרעי שוחח עם נתניהו ואמר לו כי "הרוב לגוש הימין עדיין לא בטוח", ורה"מ, שלפני כשלושה שבועות אמר "אנחנו הרבה מעל ה-61", הקשיב. בימים האחרונים שב נתניהו על המנטרה כי "קיים תיקו בין הגושים", זאת מתוך אמונה שכך בוחרים יילכו לקלפיות.

החשש הגדול של דרעי ואנשיו אינו מחרדים ספרדים, שם ההצבעה ודאית לש"ס למעט קהילות קטנות, אלא ממזרחיים שומרי מסורת שנראה ששבים ל'ליכוד', אחרי הבליץ התקשורתי של נתניהו. המפלגה יציבה בסקרים בין 8 ל-9 מנדטים, אבל מאמינה כי המנדט התשיעי אפשרי, אם תימנע זליגת הקולות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר