"לא רק בשביל ג'ובים"

תופעה מדאיגה: 'עשרות בחורי ישיבה מתפקדים ל'הליכוד''

בכנס 'הליכוד' שנערך אמש בי-ם, הגיעו עשרות בחורים - מהישיבות המובילות. בדיקת 'כיכר' מעלה כי רבים מהם התפקדו למפלגת השלטון ולא רק כדי לקבל 'ג'ובים' ביום הבחירות • תופעה מדאיגה (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
בחורי ישיבות, בכינוס הליכוד, אמש (צילום: הפייסבוק של נתניהו)

"תופעה שהחלה להתעצם בבחירות הנוכחיות", כך מגדירים בחורי ישיבה בשיחה עם 'כיכר השבת', את הסיבה לכך שאמש (ראשון) נראו עשרות בחורי ישיבות משתתפים בכינוס מפלגת הליכוד בירושלים.

התופעה צריכה להדליק נורות אדומות, גם בקרב המחנכים וגם בקרב המפלגות החרדיות. אם חשבנו שיש סחף רק לכיוון המפלגה של סמוטריץ', הימים האחרונים לימדו שלא רק.

בכינוס של הליכוד שנערך כאמור אמש, השתתפו עשרות בחורי ישיבות, הנמנים על מיטב הישיבות ברחבי הארץ, "זה רק קצה התופעה", מסביר בחור ישיבה ל'כיכר השבת'.

"כן, גם אני השתתפתי אתמול בכינוס, אך תדעו שהיו עוד בחורים רבים שלא השתתפו בכינוס. ולא, לא מדובר על נוער שוליים או על בחורים מישיבות "נחשלות", יש גם בחורים מהעידית של הישיבות".

"הח"כים אולי מגיעים ל'חברון' ול'וולפסון', אך הם לא מבינים שהציבור הבחורים הוא חכם ולא טיפש שקונים אותו עם 'לוקשים', הוא כועס ובצדק על הפוליטיקאים החרדיים ועוד יותר הוא כועס על הזלזול אותו הם מפגינים כלפי בחורים".

הכינוס של נתניהו אמש (הפייסבוק של נתניהו)

"תבין", אומר ל'כיכר השבת', אותו בחור: "זה לא שעכשיו אמצע ה'זמן' והבחורים בתוך הישיבות, עכשיו זה 'בין-הזמנים' והאפשרויות הן בלתי מוגבלויות אין שום פיקוח והבחורים עושים את מה שנראה בעיניהם נכון".

בחור אחר, מציג תמונה מעט שונה מהחור הקודם ומספר: "אני לא חושב שמדובר פה בתופעה נרחבת, תמיד היו בחורים שאהבו את ביבי לא חושב שהפעם יש יותר, פשוט זה 'בין-הזמנים' ולבחורים יש זמן להשתתף בכינוסי בחירות ולראות בעיניים איך הכל קורה ואיך המנהיג הנערץ עליהם עובד בשטח".

"מה שכן", מוסיף אותו בחור: "יש תופעה שכמדומני עוד לא הייתה, הרבה בחורים מתפקדים למפלגת הליכוד, הרי ההתפקדות עולה כמה עשרות שקלים בשנה, אז מה האינטרס שלהם?".

"פשוט מאוד", מסביר הבחור, "הם מתפקדים למפלגה ואז הם זוכים ל"מנעמי השלטון", ומקבלים תפקידים יוקרתיים כמו יו"ר וועדה, משקיף וכן הלאה והם הצליחו למצוא פרצה שאם מבטלים את ההתפקדות תו חצי שנה, הכסף חוזר אליהם, כך שהם מרוויחים מכל הכיוונים, גם מקבלים תפקיד טוב ליום הבחירות ואף לפניו, וגם לא צריכים לשלם בסוף את הדמי חבר למפלגת הליכוד".

לסיכום, נראה שישנה כאן תופעה לא מבוטלת וכפי שאומר בחור נוסף, "אני גם שמעתי את הסיפור שבחורים מתפקדים ומבטלים, אבל אני כלל לא בטוח שהם מבטלים את הדמי חבר, הם אוהבים את הפוליטיקה הזו, והם כאן כדי להישאר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר