כך זה יקרה

אז מה השלב הבא: הצעדים שאחרי הבחירות

מסיום ספירת קולות, עבור דרך הטלת מלאכת הרכבת הממשלה ועד ההכרעה אם תוקם ממשלה חדשה או חלילה תצא לדרכה מערכת בחירות נוספת • מדריך מפורט (אקטואלי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
אולם ישיבות הממשלה (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

תוצאותיה של מערכת הבחירות לכנסת ה-24 יעסיקו אותנו עוד זמן רב, כאשר השלב בו אזרחי ישראל נטלו חלק והסתיים אמש, הוא רק הראשון מתוך שרשרת של מהלכים, שיתכן ובסופם שוב לא תורכב ממשלה. אלו השלבים הבאים, כקבוע בחוק.

היום (רביעי) בערב צפויה להתחיל ספירתן של המעטפות הכפולות, בהן הצביעו מאות אלפי בני אדם, יותר מבעבר, בהם לא מעט מבודדים וחולי קורונה.

בי"ג ניסן, 26.03, תסתיים על פי ההערכות ספירת כל הקולות, טרם כניסת השבת, יממה לפני חג הפסח.

י"ח ניסן, 31.03, זהו תאריך הגשת תוצאות הבחירות הרשמיות, על ידי יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן, לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין.

מתאריך זה ועד כ"ה ניסן, 07.04, אלו הימים האפשריים על פי החוק לקיום התייעצויות עם הסיעות, בבית הנשיא.

כ"ה ניסן, 07.04, זהו המועד האחרון בו הנשיא יכול להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת, שהסכים לכך.

מעת הוטל התפקיד על הח"כ הספציפי, בדרך כלל כזה שהשיג רוב ממליצים מקרב עמיתיו למשכן הכנסת, נתונים לו 28 ימים לנסות ולהרכיב ממשלה, כאשר הנשיא רשאי להאריך תקופה זו ב-14 ימים נוספים.

אם עברה התקופה שניתנה לחבר הכנסת, ולא עלה בידו להרכיב ממשלה, עומדות בפני הנשיא שתי אפשרויות, אותן עליו לממש בתוך שלושה ימים: להטיל את הרכבת הממשלה על ח"כ אחר שהודיע לנשיא שהוא מוכן לקבל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה, ולהודיע ליו"ר הכנסת שאינו רואה אפשרות להרכבת ממשלה.

בהנחה ונשיא המדינה מודיע ליו"ר הכנסת שאינו רואה אפשרות להרכבת ממשלה, או שהטיל על ח"כ שני את מלאכת הרכבת הממשלה וגם הוא לא הצליח בכך, רשאים 61 מהח"כים לבקש מהנשיא להטיל את התפקיד על ח"כ אחר, לבחירתם, תוך 21 ימים.

אם כל זה לא צלח, הכנסת ה-24 תתפזר לפני תום כהונתה, ומערכת הבחירות לכנסת ה-25 תצא לדרכה; 'בחירות חמישיות'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר