אם לא ישיג רוב

הסכנה האורבת לנתניהו: חוק לאיסור כהונתו

אם נתניהו יאבד את הרוב שיש לו לפי ספירת רוב הקולות, כפי שניבאו מדגמי הבחירות העדכניים, עלולים מתנגדיו להדיח את יו"ר הכנסת ולאסור בחוק את כהונתו - בגלל האישומים (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
נתניהו, אמש (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

לראש הממשלה בנימין נתניהו, המצפה כמו כולם לתוצאות האמת הסופיות של הבחירות הללו, מצפה מערכה נוספת, במידה והתוצאות החלקיות מספירת הקולות ישתנו לבסוף, וגוש מתנגדיו יזכה לרוב, כפי שצפה אחד המדגמים אמש: חוק שיאסור כהונה של ראש ממשלה המואשם בפלילים.

נתניהו, שפתח את מוצאי הבחירות במדגמי שלושת ערוצי התקשורת, שצפו לגוש בראשותו, עם 'ימינה', רוב של 61 מנדטים, איבד כידוע רוב זה עם הגעתן של תוצאות האמת בקלפיות בהן נעשו המדגמים.

על רקע זה, נתניהו ניצב בפני סיכון פוליטי, כאשר עוד לפני הקמת ממשלה כלשהי או הליכה לבחירות חמישיות, יכולים 61 הח"כים המתנגדים לו לאשר את החוק המונע כהונה עתידית מראש ממשלה תחת כתב אישום.

לשם כך הם יצטרכו קודם לבחור יו"ר כנסת חדש במקום הנוכחי, ח"כ יריב לוין מהליכוד, כדי שהמהלך לא ייעצר באמצעות החלטות פרלמנטריות.

אמש, זמן מה אחרי שעת סגירת הקלפיות, מיהר כזכור ראש הממשלה לשוחח עם ראשי הסיעות בגוש התומך בו, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית.

השיחה שהפתיעה יותר, היתה עם יו"ר 'ימינה' ח"כ נפתלי בנט, אויבו מימין, שמטרתה היתה ניסיון למנוע ממנו לחבור לגוש הנגדי, בנט אמר לאחר השיחה: "מסרתי לו כי נמתין לתוצאות האמת, וכי רק דבר אחד עומד לנגד עיני: טובת כלל אזרחי ישראל".

בנאומו בפני פעילי הליכוד, רמז ראש הממשלה נתניהו על אפשרות כי ישיג רוב באמצעות חברי כנסת עריקים, מהמחנה הנגדי, אך בעבר כזכור לא הצליח בכך, למרות שניסה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר