היום שאחרי

ב'יהדות התורה' זועמים: "נתניהו שבר את הנאמנות"

גורם במפלגת יהדות התורה הבהיר כי ישאפו להקים ממשלה בראשות נתניהו, אבל "הפעם נשקול גם את החלופות" • ההכרעה תיפול אם נתניהו לא יצליח במלאכת ההרכבה (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
יהדות התורה, אמש (צילום: מוטי גרין)

יו"ר 'יהדות התורה', משה גפני, היה נסער בדקות שלאחר שידורי המדגמים אמש (שלישי). כשניסה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להשיג אותו, כנהוג בסוף כל מערכת בחירות, הוא העדיף שלא לענות מחמת הכעס.

כבר בימי הבחירות גפני לא הסתיר את אכזבתו מהתנהלות נתניהו ועידוד ההצבעה שיזם למען 'הציונות הדתית' של סמוטריץ'.

ברשימה החרדית האשכנזית שאפו לסיוע, או לכל הפחות אי ניסיון לפגוע, בביטחון ההצבעה למפלגה בחברה - שאיפה שלא התקיימה, כשראש הממשלה המליץ להצביע לסמוטריץ' ובן גביר בריאיונות בכלי התקשורת החרדיים, גם כאן ב'כיכר השבת'.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בריאיון ל'כיכר השבת'

גורם ב'יהדות התורה' שב גם היום בשיחה עם 'כיכר השבת', אחרי שאנדרלין יום הבחירות נרגע, על אי שביעות הרצון מנתניהו - ושלח איום מרומז:

"נתניהו אדם ללא סנטימנטים, ידענו את זה. אבל בימים האחרונים הוא שבר את הנאמנות עם ניסיונות עידוד ההצבעה לסמוטריץ', אז שלא יצפה לה חזרה".

תיעוד מסכם: המדגמים אמש, במטה 'יהדות התורה' (צילום: מוטי גרין)

אותו גורם טען כי "מבחינה מספרית, סמוטריץ' לא פגע לנו מדי בהצבעה", בניסיון להנמיך את גובה הלהבות המתפתח בחילופי ההאשמות בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל'.

בנוסף, שרטט איך ייראו הימים טרם הקמת הממשלה הבאה, מראות עיניו ועיני שותפיו למפלגה: "נתניהו עדיין האפשרות הטובה והראשונה, ועליו נמליץ אצל הנשיא". אבל, בשונה משלוש הפעמים הקודמות, לדבריו "התמיכה הבלעדית מתוחמת בזמן":

"העולם עבר את מגיפת הקורונה, והיא השפיעה רבות על החברה החרדית. יש לנו ישיבות לדאוג להן, גמ"חים, משפחות שצריכות סיוע, ובשביל זה צריך ממשלה מתפקדת ותקציב. אם נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה, הפעם נהיה 'שחקן פעיל' גם כאשר המנדט יהיה אצל יריב. יש לנו אנשים בצד השני איתם ניתן לעבוד", כשהרמז כמובן לראשי 'ימינה' ו'תקווה חדשה', נפתלי בנט וגדעון סער.

דברים אלו מבטיחים לנו שבועות מעניינים בציר נתניהו-דרעי-גפני, וכן בצירים אחרים, חבויים עדיין. סביר שבלשכת ראש הממשלה יקחו את איום הזה ושדומים לו בעירבון מוגבל, מפאת התלות שיש ל'יהדות התורה' בנתניהו, לפי שממשלה חלופית תהיה מורכבת לשמירה על ציביון העולם החרדי כפי שדורשים גפני וליצמן - אבל ניסיון ליצור שיתוף פעולה חרדי עם גוש מתנגדי נתניהו יכול, אולי, לשבור את הקיפאון הפוליטי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר