"ענישה ברגליים"

מדוע הערבים החליטו להעניש את המשותפת?

המפלגה השלישית בגודלה בכנסת היוצאת, הייתה הרשימה המשותפת, אך תוצאות האמת העניקו לה שישה מנדטים בלבד. זוהי הסיבה שהציבור הערבי העניש אותם (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
אישה מצביעה בכפר מנדא (צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90)

'הרשימה המשותפת', שזכתה ל-15 מנדטים בכנסת ה-23 והייתה המפלגה השלישית בגודלה בהפרש ניכר מהרביעית, חוותה את מפלת הבחירות הגדולה ביותר, אולי שנייה רק ל'תקווה חדשה'.

הרשימה המשולשת של חד"ש, תע"ל ובל"ד השיגה שישה מנדטים בלבד, בעוד השותפה הרביעית שנטשה את הספינה, 'רע"מ' של עבאס, צלחה את אחוז החסימה ונמצאת על קו התפר בין ארבעה לחמישה מנדטים - כמעט שווה לכל השלושה.

הדיווח המלא (באדיבות: חדשות הערב 'כאן 11')

על פי הדיווח הערב (רביעי) ב'כאן', הסיבה העיקרית לקריסה של עודה, טיבי ואבו שחאדה טמונה בכך שהאזרח הערבי החליט להישאר בבית ולא לצאת להצביע, במה שניתן להגדיר כ"התעלמות מחאה". בשנה שעברה הגיעו 65% מהבוחרים הערביים לקלפיות, שיא היסטורי, אבל הפעם הגיעו לשפל חסר תקדים, ל-45% הצבעה בלבד ביישובים ערביים.

לתוך המשוואה הזו צריך להכניס שבמקומות בהם 'רע"מ' נחשבת חזקה, כמו חלקי הפזורה הבדואית בנגב, המצביעים באו לתמוך. מספר 2 ב'רע"מ', ראש עיריית סח'נין לשעבר מאזן גנאים, השיג תמיכה רחבה בעירו, עם 62% תמיכה.

"הציבור מיואש מכך ש'המשותפת' לא הביאה בשורה לציבור הערבי", ניתח פרשן כאן חדשות, מואב ורדי.

בימים בהם יהיה קשה, שוב, להרכיב ממשלה, יש להבחין כי צמיחת 'רע"מ' מקורה ברצונה להשתלב בתפקידים חשובים בכנסת - ובממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר