בדרך לממשלה?

'השקט לא מקרי'; ערוץ חשאי בין אריה דרעי למנסור עבאס

למרות הפגישה המתוקשרת של מנסור עבאס עם יאיר לפיד, יו"ר ש"ס השר דרעי הקים ערוץ חשאי מול רע"מ ומתווך בינם לבין הליכוד; ברע"מ טוענים כי השקט לא מקרי ולא פוסלים איש (אקטואליה)

דרעי ועבאס (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)

המגעים להרכבת קואליציה נמשכים - בכל הצדדים: למרות הפגישה המתוקשרת שנערכה בין יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד ויו"ר רע"מ מנסור עבאס, בימים האחרונים הפך יו"ר ש"ס השר אריה דרעי לגורם המתווך בין 'הליכוד' לרע"מ באמצעות ערוץ חשאי לשיחות, כך חושף הבוקר (שלישי) הכתב לענייני ערבים של 'ישראל היום', דניאל סיריוטי.

ל'כיכר השבת' נודע כי בימים אלו שוהה דרעי בביתו בספסופה - מרחק של כעשר דקות מביתו של מנסור עבאס, המתגורר במראר.

ברשימה הערבית המאוחדת (רע"מ) לא מצהירים בגלוי על מי ימליצו לנשיא ראובן ריבלין, בשבוע הבא, כמועמד להרכבת הממשלה ועדיין קיימת האפשרות שהרשימה תחליט שלא להמליץ על איש.

"היינו ונותרנו עקביים לכל אורך הדרך", אומר ח"כ מנסור עבאס, "אנחנו מוכנים לדבר עם כל מי שיקבל את העקרונות שלנו ויענה לדרישות שלנו. יש הרבה מה לעשות ולטפל בחברה הערבית, בראש ובראשונה בפשיעה הגואה וזה מה שציבור הבוחרים שלנו מצפה מאיתנו. לשם כך קיבלנו את המנדט והאמון מהציבור שבחר בנו".

מקורביו של עבאס מספרים ל'ישראל היום' כי בימים האחרונים מתנהל ערוץ שיחות חשאי בינו לבין יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, בניסיון למצוא דרך שתאפשר את תמיכת רע"מ בקואליציית ימין.

המקורבים מספרים עוד כי בין דרעי ועבאס שוררים יחסי ידידות טובים, כמו גם בין ש"ס לרע"מ, ובעבר היו שיתופי פעולה בין הסיעות בכנסת. עם זאת, הם מדגישים כי ככל שניתן לומר שכלום לא נסגר עם לפיד - כך ניתן לומר על המגעים מול נתניהו והליכוד.

"השקט בימים האחרונים מכיוון הליכוד וגורמים בימין בכל הנוגע לאפשרות של שיתוף פעולה עם רע"מ אינו מקרי", הם מדגישים. "יש מגעים אינטנסיביים והשתקת רעשי הרקע מאוד עוזרת".

מקורבו של מנסור עבאס, ראש עריית נצרת עלי סאלם, סבור כי בין בחירות נוספות להקמת ממשלה בראשות נתניהו - יעדיפו ברע"מ לתמוך בקואליציה בראשות נתניהו. "אם אנחנו רוצים לקחת חלק במשחק הפוליטי אז צריך ללכת עם מי שהכי חזק ונמצא בשלטון", אמר סאלם, "ממשלה עם לפיד לא תחזיק מעמד. ממשלה של נתניהו תחזיק מעמד. הוא הכי חזק ואיתו צריך ללכת".

יובל קרני דיווח ב'ידיעות אחרונות' הבוקר כי גורמים במחנה הימין מעריכים שראש הממשלה בנימין נתניהו פועל מאחורי הקלעים להקמת ממשלת ימין-חרדים, בתמיכת רע"מ. שכן ההערכה היא שלנתניהו אין כרגע עריקים מהגוש 'רק לא ביבי' ולכן הוא פועל לרכך את ההתנגדות בימין, בעיקר מצד מפלגת 'הציונות הדתית', ביחס לשיתוף פעולה אפשרי עם רע"מ.

בכיר ב'ליכוד' אמר כי "לא נביא את עבאס אם אין לנו את בנט". לדבריו, "ברגע שנדע שבנט איתנו - אז נהיה במקום אחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר