תיעוד נוגע ללב

כשחיים הר כסף ז"ל זעק בשירה: "אבא, מלך העולם"

לפני כשנה וחצי, במיזם שירת ההמונים 'הישיבישיר' בניצוחו של יואלי דיקמן, חיים הר כסף ז"ל השתתף ושר: "אבא מלך העולם" • דיקמן ל'כיכר': "אי אפשר לשכוח את החיוך" (חרדים)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום נתי אלבר)

תיעוד מרגש ועצוב: איש החסד ר' חיים זאב הר-כסף ז"ל (43) מבני ברק, שנהרג אמש בתאונת דרכים הקטלנית בכביש 6 - תועד לפני כשנה וחצי בשירה מרגשת, שמקבלת משמעות נוגעת ללב, יממה לאחר פטירתו.

היה זה לפני כשנה וחצי, כאמור, במיזם שירת ההמונים 'הישיבישיר' של רדיו 'קול ברמה' בניצוחו של המעבד והמנצח יואלי דיקמן.

באירוע המדובר תועד חיים זאב ז"ל כשהוא שר בהתלהבות עם הקהל את השיר 'אבא מלך העולם', של הזמרים אברהם פריד וארי היל.

המעבד והמנצח יואלי דיקמן אומר בדמעות בשיחה עם 'כיכר השבת': "רק לפני כשנה חיים זאב ז"ל שר איתנו במופע 'הישיבישיר' בהתלהבות, היינו כל כך קרובים, שמחת איתנו, התרגשת איתנו, זעקת יחד עם 3,000 איש והילד היקר שלך לאבא שבשמים. אי אפשר לשכוח את החיוך הנצחי שלך".

"בעוד יומיים ערב שביעי של פסח נעמוד על אותה במה שוב", מוסיף דיקמן, "גם כן לאירוע המיתולוגי 'הישיבישיר 3', רק שהפעם זה יהיה עם סאונד אחר - סאונד חסר, סאונד שעוד לא יחזור! יהי זכרך ברוך".

אלפים ליוו הלילה (רביעי) למנוחות את איש החסד ר' חיים זאב הר-כסף ז"ל, שעות ספורות לאחר שנהרג בתאונת דרכים קשה בכביש 6. מסע הלווייה יצא מבית המדרש 'מתיבתא' שברחוב הרב קוק 2 בבני ברק לעבר בית העלמין ירקון בפתח תקווה. בראשות ההלווייה נסעו עשרות אופנועים ואמבולנסים של ארגון 'מד"א-הצלה' שהעניקו כבוד אחרון למתנדב הוותיק והמסור, שפעל ללא לאות למען הצלת חיים.

בעקבות קדושת חול המועד פסח לא התקיימו הספדים כמקובל, ילדיו אמרו דברי פרידה קצרים בדמעות וסיפרו על כמה שאביהם היה מקפיד לקבוע עיתים לתורה ותמיד היה דואג להם.

בנו יצחק מנחם, בן ה-20, שהיה עד לתאונה הקטלנית וניסה לבצע פעולות החייאה באביו בזירה, ספד לו בדמעות ובבכי שהמיס את לבבות כולם: "אבא, אנחנו נדאג להכול, באמת, אנחנו נעשה כל מאמץ כמו שחינכת אותנו להיות חזקים ולהיות מוצלחים, נעשה את כל מה שחינכת אותנו".

אחיו של ההרוג, דניאל הר כסף, ספד בדמעות ואמר: "היית היסוד ועמוד השדרה של המשפחה וככה נזכור אותך לתמיד. אנחנו אוהבים אותך, כבר מתגעגעים ומתקשים להיפרד". הוא ביקש מאחיו ז"ל: "תשמור אתה עלינו מלמעלה", והוסיף כי "אני יודע שזה מה שאתה היית רוצה גם מבלי לדבר על זה - שממך ימשיך לצאת אור וימשיכו לצאת חיים".

כזכור, אמש (שלישי) בשעות אחר-הצהריים, בעת שבני המשפחה נסעו לטיול בצפון - בשתי מכוניות, הרכב בו נסע חיים ז"ל עם שלושה מילדיו איבד שליטה והתנגש בקיר. אשתו רויטל ובנו יצחק, נסעו ברכב נפרד והיו עדים לתאונה הקשה.

מחקירה ראשונית עולה כי חיים הר כסף ז"ל איבד שליטה במכונית, מסיבה לא ברורה, וכך המכונית סטתה שמאלה מהנתיב, עלתה על המדרכה - פגעה בקיר המנהרה הסמוכה למחלף עין תות לכיוון צפון, בכביש 6, ועפה לצד השני תוך שהיא פוגעת בקיר ונבלמת.

יצחק, המתנדב במד"א, מיהר להגיש עזרה ראשונה לאביו והחל לבצע בו פעולות החייאה, אך כעבור זמן קצר נקבע מותו בבית החולים למגינת לב בני המשפחה והמכרים הרבים.

בבית החולים רמב"ם בחיפה הרופאים ממשיכים להיאבק על חייה של הבת נעמה בת רויטל שרה, בת ה-17, הלומדת בתיכון 'לוסטיג', שנפצעה קשה בתאונה. בנו ופעוט בן שנתיים נפצעו באורח קל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר