בחירות 2021

למי יעניק את המנדט? צפו בנשיא ריבלין

נשיא המדינה ראובן ריבלין רמז שמאבק בתוככי גוש מתנגדי נתניהו יעבוד דווקא לטובתו של ראש הממשלה • בנוסף, קרא ל"חיבורים לא שגרתיים למען העם" • צפו בדבריו (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)

שבעה ימים וחצי לאחר סגירת הקלפיות, נשיא המדינה, ראובן ריבלין, קיבל הבוקר (רביעי) לידיו את תוצאות הבחירות לכנסת ה-24, המבשרות את המשך הסבך הפוליטי, כשלאף צד אין רוב ברור.

הנשיא מקבל את התוצאות ומתייחס אליהן (צילום: לע"מ)

בפתח דבריו רמז הנשיא כי אם ימשך המאבק בגוש מתנגדי נתניהו, כפי שנצפה אמש בין יו"ר 'תקווה חדשה' גדעון סער ליו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד, האחרון לא יקבל ממנו את המנדט, גם אם ישיג את מספר הממליצים הגבוה ביותר.

"השיקול המרכזי שינחה אותי בבחירת המועמד עליו אטיל את מלאכת הרכבת הממשלה", אמר הנשיא, "הוא סיכוייו של חבר הכנסת הנבחר להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת. ממשלה שתשכיל לאחות את הקרעים בינינו, ולשקם את החברה בישראל שספגה מכה קשה ביותר בצל מגיפת הקורונה".

ניתוח התוצאות מבשר, שוב, על הצורך לוותר על מספר הבטחות בחירות, מימין ומשמאל, והנשיא דחק בפוליטיקאים הנבחרים לפעול כך, למען העם המותש מהליכה לקלפיות: "כולי תקווה שנבחרי הציבור ישכילו לשמוע את העם בישראל, ישכילו לשמוע את תביעתו לחיבורים לא שגרתיים, לשיתופי פעולה חוצי-מגזרים, לעבודה עניינית ומסורה למען אזרחי ישראל כולם".

(צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)
(צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)
(צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)
(צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר