לחוצים מריבלין

בכירי 'הליכוד': נתניהו צריך לקבל את המנדט

יו"ר הכנסת לוין, והשרים שטייניץ ואוחנה דרשו מהנשיא: "אל תהיה שחקן פוליטי" • הרקע: הודעת ריבלין מוקדם יותר. הנשיא עצמו מיהר להגיב באופן חריג לדברי השרים (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: לע"מ)

שעה קלה אחרי הודעת נשיא המדינה, ראובן ריבלין, כי יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על "חבר הכנסת בעל הסיכויים הגבוהים להרכיב ממשלה", וב'ליכוד' חוששים שמשמעות אמירה זו היא שבנימין נתניהו לא יקבל ראשון את המנדט למרות שהוא צפוי לקבל את מספר ההמלצות הגדול ביותר.

שלושה מבכירי המפלגה, יו"ר הכנסת יריב לוין, שר האנרגיה יובל שטייניץ והשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, פרסמו הודעה משותפת, המבוססת על ההנחה שגוש מתנגדי נתניהו לא יגיע ל-52 הממליצים שיש לנתניהו: "הנשיא לא קובע את תוצאות הבחירות! אסור לו להיות שחקן פוליטי. עליו להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על המועמד שקיבל את מספר הממליצים הגדול ביותר".

באופן חריג מאד הנשיא מיהר להגיב לדברי שרי הליכוד באמצעות דוברות בית הנשיא ומסר: "הדברים שהופנו כלפי הנשיא על ידי שרים ויו״ר הכנסת, אינם מוסיפים כבוד לאומרם ומוטב היה להם, שלא יאמרו. כפי שאמר לפני שעה קלה נשיא המדינה, השיקול המרכזי שינחה אותו בבחירת המועמד עליו יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה, הוא סיכוייו של המועמד להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת. כך עשו כל נשיאי ישראל לדורותיהם וכך פעל הנשיא בכל מערכות הבחירות הקודמות".

יו"ר 'תקווה חדשה', גדעון סער, חברו של נשיא המדינה, הגיב בחריפות: ‏"ההתקפה הפרועה של 'הליכוד' על נשיא המדינה ימים לפני החלטתו לפי סמכותו הקבועה בחוק היא שלב נוסף במערכה שמנהל נתניהו נגד כל סמלי וסממני הממלכתיות. נתניהו מעוניין בשלטון מוחלט ונצחי תוך רמיסת כל מערכות המדינה. הגיע הזמן שיזוז הצידה ויאפשר לישראל לחזור לעצמה".

בני גנץ הגיב גם כן לדברים ואמר "‏אין מוסד ממלכתי שראש הממשלה ושותפיו לפשע לא ירמסו - מה שהתחיל במשטרה, נמשך בפרקליטות ובבית המשפט העליון, מגיע עכשיו גם לנשיא המדינה. הנשיא ריבלין, כפי שעשית תמיד, המשך לבצע את תפקידך ביושר, בהגינות, ובאופן ממלכתי, תוך שאתה שוקל את כל השיקולים בהטלת המנדט, בדיוק כפי שמורה לך החוק".

גם יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד, הצטרף לחגיגה עם תגובה משלו, "‏התקפת הליכוד על נשיא המדינה היא הוכחה נוספת שיש שתי אפשרויות: או המשך שלטונו של נתניהו והתקפה פרועה על מוסדות המדינה או הצטרפות לגוש השינוי והחלפת השלטון".

מנגד שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ תא״ל מיל׳ מירי רגב תקפה את הנשיא בדף הפייסבוק: "‏תגובת הנשיא ריבלין מוכיחה שוב כי התנהלותו אינה ממלכתית ונובעת משיקולים זרים. על נשיא המדינה מוטלת החובה לכבד את רצון הבוחר, לפעול בממלכתיות ולהימנע משיקולים זרים.

לא ראוי שנשיא שמסיים את תפקידו בעוד כחודש, יקבל החלטות בניגוד למסורת הנהוגה מאז ומתמיד - הטלת המנדט להרכבת ממשלה על מי שיזכה למירב הממליצים. הדבר המתבקש הוא להחזיר את המנדט לכנסת שעל פי חוק תקים ממשלה או שלצערי נלך שוב לבחירות".

יו״ר ש"ס, השר אריה דרעי התייצב אף הוא לימין הליכוד ואמר: "אני בטוח שמכל המועמדים, יש רק לבנימין נתניהו אפשרות להקים ממשלת ימין יציבה. לאף מועמד אחר אין אפשרות להקים ממשלה. ולכן אני בטוח שנשיא המדינה ראובן ריבלין, יתן את המנדט להרכבת הממשלה לנתניהו כדי שיפעל להקמת ממשלה יציבה".

בינתיים הדמות הבולטת ביותר בשתיקתה הוא ח"כ נפתלי בנט, שעמדתו יכול להטות את הכף בכל הנוגע להקמת הממשלה החדשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר