מתקפה חריפה

בצלאל סמוטריץ': "הנשיא ריבלין התערב לטובת השמאל"

יו"ר 'הציונות הדתית', ח"כ בצלאל סמוטריץ', במתקפה חריפה נגד נשיא המדינה, ראובן ריבלין: "התערבות בוטה בהליך הפוליטי ונקיטת צד לטובת קואליציית שמאל-ערבים" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הנשיא ריבלין (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

"דברי הנשיא - התערבות בוטה בהליך הפוליטי ונקיטת צד לטובת קואליציית שמאל-ערבים בראשות בנט", כך תקף בצהריים (רביעי) יו"ר 'הציונות הדתית', ח"כ בצלאל סמוטריץ' את נאומו של נשיא המדינה, ראובן ריבלין.

כזכור, מוקדם יותר, עם קבלת תוצאות הבחירות, נאם הנשיא ריבלין והתבטא: "השיקול המרכזי שינחה אותי בבחירת המועמד עליו אטיל את מלאכת הרכבת הממשלה - הוא סיכוייו של חבר הכנסת הנבחר להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת.

"כולי תקווה שנבחרי הציבור ישכילו לשמוע את העם בישראל, את תביעתו לחיבורים לא שגרתיים, לשיתופי פעולה חוצי-מגזרים, לעבודה עניינית ומסורה למען אזרחי ישראל כולם".

ח"כ סמוטריץ' תקף ואמר: "כל הפוליטיקאים הצבועים שקפצו "בשם הממלכתיות" "להגן" על הנשיא מפני "המתקפות" עליו, יש לכם הסבר אחר לאמירה של הנשיא על כך שהציבור הישראלי בחר ב"חיבורים לא שגרתיים" ו"שיתופי פעולה חוצי מגזרים" מלבד התערבות בוטה בהליך הפוליטי ונקיטת צד לטובת קואליציית שמאל-ערבים בראשות בנט?! על פני קואליציה הומוגנית של המחנה הלאומי?!

"אין דבר שפוגע בממלכתיות ובמוסד נשיא המדינה יותר מהתערבות בוטה כזו של הנשיא בהליך הפוליטי. ולמרבה הצער זו אינה הפעם הראשונה שרבלין עושה זאת. לגופו של עניין האמירה האומללה הזו של הנשיא מלמדת על חוסר הבנה מוחלטת שלו בדמוקרטיה. קרוב לחצי".

לדבריו: "העם בחר בנתניהו בצורה חד משמעית. שאר הטוענים לכתר לא נהנים מרבע מהתמיכה הזו, וחיבור מלאכותי ביניהם שאין לו שום מכנה משותף ערכי אידיאולוגי ונועד רק למטרת הדחתו והפלת שלטון הימין, ויעמיד בראשות הממשלה ראש מפלגה עם בקושי 7 מנדטים יהיה סיכול ממוקד של הדמוקרטיה.

"בדיוק כמו הפעם הקודמת שבה הנשיא התערב והמציא את הרעיון ההזוי והאנטי דמוקרטי של הפריטטיות שהפך כל קול של מצביע ימין לשווה פי שלוש פחות מקול של מצביע שמאל והביא עלינו את הממשלה הרעה והלא מתפקדת האחרונה".

"אדוני הנשיא", סיים סמוטריץ': "אם מוסד הנשיאות חשוב לך משוך ידך מפוליטיקה. אתה כורת את הענף שעליו אתה יושב".

מוקדם יותר הגיבו בבית הנשיא למתקפות מימין על דבריו ואמרו: "הדברים שהופנו כלפי הנשיא על ידי שרים ויו״ר הכנסת, אינם מוסיפים כבוד לאומרם ומוטב היה להם, שלא יאמרו. כפי שאמר לפני שעה קלה נשיא המדינה, השיקול המרכזי שינחה אותו בבחירת המועמד עליו יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה, הוא סיכוייו של המועמד להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת. כך עשו כל נשיאי ישראל לדורותיהם וכך פעל הנשיא בכל מערכות הבחירות הקודמות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר