רופא: הילד אינו חש בטוב? קבלו פתרון קסם שיעזור לו

הוא מצונן, מתעטש ולא נגע בפסטה עגבניות שהגשתם לו (דהיינו: משהו באמת לא בסדר איתו). אתם תעשו הכל כדי לעזור לילדכם להרגיש טוב יותר ולד"ר סמית' יש טריק בן 3 מילים שיסייע לכם במשימה (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אמש, בן הארבע שלכם התחיל להתלונן על כאבי גרון. כעת הוא משתעל, מתעטש ואפילו לא נגע בפסטה עגבניות שהגשתם לו והוא כה אוהב (וזה הסימן שמשהו באמת לא בסדר איתו). בין אם זה רק וירוס חולף או מחלה שדורשת נסיעה לרופא, לא נחמד שיש ילד חולה בבית. כהורים, אתם תעשו הכל כדי לעזור לו להרגיש טוב יותר - ולד"ר איאן סמית', רופאה, יש טריק בן שלוש מילים שאנו מתחייבים שאין סיכוי שהתוודעתם אליו אי פעם.

שלוש מילות הקסם של ד"ר סמית? "צייר את השמיים".

כבו את הסרטים המצוירים (לפחות לכמה דקות), הוציאו מהמגירה חפיסת צבעים וכמה דפים חלקים ועודדו את הקטן שלכם להתחיל לצייר או לשרבט את מה שהוא רואה דרך החלון. "האמירה לילד חולה לצייר את השמיים מסיחה את דעתו מהכאב או מחוסר הנוחות שבמחלתו ומאפשרת למוחו לנדוד למקום קסום שבו הוא שולט בנרטיב", מסבירה ד"ר סמית'. "זהו תהליך מהנה ומנחם שיכול להסיט את דעתו ממה שמציק לו".

איך זה עובד? "לעתים קרובות, חומרת המחלה הנתפסת אצל ילד מתגברת על ידי החרדה שלו", אומרת ד"ר סמית'. "בעוד שעל מנת להקל על תסמינים של מחלות גופניות, לעתים יש צורך בנטילת תרופות או בהתערבויות רפואיות אחרות, טיפול בחרדה של הילד יכול גם הוא להועיל מאד".

ויש סיבה שבגינה כדאי להניע אותו לצייר דווקא את השמיים, בניגוד לחתול, בית או מכונית: "השמיים הכחולים עם העננים והשמש, הירח והכוכבים הם מקום קסום, במיוחד לילדים", אומרת ד"ר סמית'. פירוש הדבר הוא שהוא יהיה כל כך עסוק במתן דרור לדמיונו להשתולל, עד שהוא ישכח זמנית את האף הסתום והגרון המגרד שלו.

אז קחו כמה צבעים וקדימה, לעבודה. זו הוראה של רופא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר