"תשמרו על צביון"

ראב"ד 'העדה', הגר"מ שטרנבוך הגיע לשכונת המריבה • תיעוד

שכונת רמת אברהם בבית שמש, ידועה בעיקר בשל חילוקי הדעות והקרע שנוצר ב'עדה החרדית'. הראב"ד הגיע לביקור חיזוק במקום, וביקש מהתושבים לשמור על השכונה; צפו (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגר"מ בשכונת רמת אברהם (צילום: באדיבות המצלם)

הראב"ד הגאון רבי משה שטרנבוך, הגיע לבקר ולשאת שיחות חיזוק בשכונת רמת אברהם (גולובנציץ) בבית שמש, אשר בעקבות המתווה שהביא להקמת השכונה, חל הקרע בינו לבין חברים אחרים ב'עדה החרדית'.

בתחילת הביקור הגיע הראב"ד לשאת דרשת חיזוק בבית המדרש המרכזי 'קהל חסידים'. לאחר מכן נכנס להיכל בית המדרש 'דושינסקיא' למעמד סיום מסכת פסחים שנערך במקום ע"י תושבים בני קהילת דושינסקיא.

כזכור, עם בניית שכונת רמת אברהם בבית שמש לפני כשמונה שנים, פרצה סערה רבתית בקהילות ה'עדה החרדית' בעקבות סירובם של אנשי אתרא קדישא לבניית המתחם בשל טענות למציאת עצמות אדם יהודים, סערה שהביאה בעקבותיה ים של השמצות וגרמה לשסע וקרע בל יאוחה בתוך העדה החרדית.

הגר"מ שטרנבוך המשמש כראב"ד החרדית נכנס בזמנו לעובי הקורה, והתווה את הדרך לבניית השיכון למורת רוחם של הסיקריקים מ'אתרא קדישא'. מאידך גאב"ד העדה הגרי"ט וייס צידד בעמדתם של אתרא קדישא ודרש שהבנייה במקום תתבצע בפיקוח של אנשי אתרא קדישא בלבד.

לפני כשנתיים יצא מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, במכתב מיוחד והורה כי "בוודאי המקום מהודר למגורי כהנים ויראי ה'". כמו כן בירך מרן שר התורה במכתבו את כל התושבים: "ברכת ה' יחול על כל המתיישבים שמה".

הביקור בדושינסקיא

לאחר שוך הסערה בשנים האחרונות, כאשר השיכון כבר מאוכלס בתושבים מסלתה ומשמנה של היהדות החרדית, ובהם גם תושבים רבים מקהילות היישוב הישן בירושלים כמו דושינסקיא וסאטמאר, הגיע זקן הפוסקים, לביקור חיזוק מרומם בשכונה, ונשא דברים נרגשים לפני התושבים.

בדבריו הרחיב בחלק ההלכה ואגדה, וכמו כן ביקש להמשיך לשמור על צביון קדושת השכונה אשר נתייסד בקדושה ובטהרה, והתבטא כי התושבים המתגוררים בשכונה 'מקדשים שם שמים'.

בדבריו אמר "כשבאים לכאן רואים קידוש ה'. שהלא התושבים כאן התחייבו מתחילת בניית השיכון שהכל יהא נקבע אצלם רק עפ"י הלכה בלבד ולא יסתכלו ימין או שמאל, ונמצא שכל מי שגר כאן הרי הוא מקדש ה' בהכרזתו שהכל יהא מוכרע אצלו רק על פי התורה הקדושה ולא על פי שיקולים אחרים ח"ו".

עוד התייחס הראב"ד לטהרת השיכון והשמירה מפגעי הטכנולוגיה: "השיכון כאן נעשה דוגמא של 'ארלכע שיכון'. הקימו כאן "וועדת איכלוס" לשמור שלא ייכנסו לכאן תושבים המחזיקים כלים אסורים שיש בהם חיבור פרוץ לאינטרנט, וצריכים להמשיך הלאה בדרך זו, שבמקום טהור ומהודר כזה צריך להיזהר ביותר לשמור היטב על גדרי הקדושה".

לאחר מכן נכנס כאמור להיכל בית המדרש 'דושינסקיא' בשכונה למעמד סיום מסכת שנערך על ידי אברכי דושינסקיא תושבי המקום, ונשא דברים לפניהם במעלת סיום מסכת, ובירך שהשיכון יהא מקום מרכז של תורה ועבודה, וישפיע לטובה על הסביבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר