"ערך תזונתי"

המחיש את הכשרות: האברך נגס בחגב • צפו

החגבים המוזכרים בפרשת השבוע, הכשרים לפי מסורת עדת תימן, הובאו להמחשה בסיומו של שיעור מרתק שנמסר בנושא, ואחד האברכים החליט לקיים 'הלכה למעשה' ולנגוס (חדשות)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: א.ל ויוני פנחס)

בסיומו של שיעור תורני מרתק שהתקיים בבני ברק, בנושא 'כשרות חגבים', חולקו חגבים למשתתפים, ואחד מהם תיעד את עצמו מקיים 'הלכה למעשה'.

השיעור, אותו מסר נכדו של הגר"ש מחפוד, הרב יהודה, לווה במצגות מרהיבות, שנועדו להסביר לאברכים את סימני הכשרות הקיימים בחגבים - לפי המסורת השמורה בקרב עדת יהודי תימן.

החגבים, המוזכרים בפרשת השבוע, 'שמיני', הובאו אף הם לבית המדרש 'הלכה למעשה - חמדת שלמה', כדי להמחיש למאזינים הרבים את החומר הנלמד.

חלק משיעורו של הרב מחפוד

מוסר השיעור הסביר לאחר מכן: "מה מיוחד באכילת חגבים? ישנם שחושבים שהאכילה הזו באה כתוצאה מעוני, ו...התשובה אכן נכונה: תמיד כשהיתה מכת ארבה, הדבר היה מאיים על התבואה, וכתוצאה מכך נוצר עוני ומחסור, ולא היתה ברירה אלא לפנות למאכלים שכאלו".

"אך לא בכך בלבד מדובר", מדגיש הרב מחפוד: "לחגבים ישנה ייחודיות רבה, מבחינת ערך תזונתי, כי הם מכילים חלבונים מן החי בכמות גבוהה, וכן חומצת אמינו, אומגה 3 ו-6, ברזל, אבץ, חומצה פולית וסידן".

לדבריו, מסיבה זו היו נותנים במרוקו לאנשים חולים, שמערכת החיסון שלהם הייתה נמוכה, לאכול חגבי, כמו גם לנשים שרצו לזכות בפרי בטן.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר