הוגשה הצעת החוק

ש"ס: כך ייערכו הבחירות לראשות הממשלה

הח"כים ארבל ומלכיאלי הגישו ליו"ר הכנסת את ה'פתרון' של השר דרעי לסבך הפוליטי • בתוכנית: בחירות לרה"מ בתוך חודש, כשלמנצח יהיו 3 חודשים להרכיב ממשלה • הסיכויים - אפסיים (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yaakov Lederman/Flash90)

נציגי ש"ס, חברי הכנסת מיכאל מלכיאלי ומשה ארבל, הגישו ליו"ר הכנסת יריב לוין את הצעתו של השר דרעי לפתרון הסבך הפוליטי, שמעלה מן האוב את חוק הבחירה הישירה לראשות הממשלה.

על פי סעיפי ההצעה, שנועדה לתת לנתניהו זמן נוסף בניסיונותיו להרכיב ממשלה - מתוך הערכה שינצח בבחירות שכאלו - אזרחי ישראל שהשתתפו בבחירות האחרונות יילכו שוב לקלפיות בתוך חודש ימים, הפעם לבחירת ראש הממשלה בלבד.

כמו כן, כל אחד מ-120 הח"כים יוכל להתמודד, ובלבד שישיג 20 חתימות מחברי כנסת אחרים. המנצח, יהיה מי שישיג 40% תמיכה מקולות הבוחרים. אם אף מועמד לא ישיג את השיעור הרצוי, שני המועמדים שזכו לאחוז הקולות הגבוה ביותר יתמודדו בסבב בחירות נוסף, כמו ההליך הנהוג בבחירות לרשות מקומית.

מרגע הכרעת הבוחר, כך מצפים מציעי החוק, כל סמכויות ראש הממשלה וראה"מ החליפי כעת יעברו לידי המנצח, לו יהיו 90 יום תמימים להרכיב ממשלה - מקרב 120 חברי הכנסת הנוכחיים, שלא יוחלפו. בנוסף, לנשיא המדינה ראובן ריבלין, לו כוח רב בהענקת המנדט, לא תהיה השפעה בהליך זה.

ההצעה נועדה בבסיסה לרכך את ליבו של יו"ר 'תקווה חדשה', גדעון סער, שאם יראה שרוב העם רוצה את נתניהו כראש ממשלתו, אולי ישוב לזרועותיו - כך לפחות מצפים בליכוד.

הסיכויים להצלחת יוזמה זו מזעריים עד אפסיים, מאחר ובגוש נתניהו אין 61 חברים שיעבירו את ההצעה הזו ארבע פעמים במליאה ופעמיים בוועדה המסדרת. גם בהינתן התרחיש הקיצוני, שהצעה זו תצליח לעבור, ספק רב אם סער ישנה את עמדתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר