"רובם רוצים את החוק"

אריה דרעי: 'אין ברירה מלבד בחירות ישירות'

השר דרעי הסביר היום את הצעת החוק של שס, וטען כי רוב סיעות הבית מעוניינות בחוק ותומכות. לשאלת 'כיכר' האם שס תלך תמיד עם נתניהו, אמר דרעי; 'נחכה ונראה' • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בפתח ישיבת הסיעה של מפלגת ש"ס היום (שני) בכנסת, הסביר היו"ר השר אריה דרעי מדוע הוא מעוניין לקדם את החוק לבחירות ישירות לראשות הממשלה.

אריה דרעי בישיבת הסיעה: היום לפנה"צ חברי הכנסת שלנו הגישו את הצעת החוק לבחירה ישירה לראשות הממשלה, אני רוצה להבהיר: "ההצעת חוק לא משנה את המשטר או את הכללים. לא היה לנו מצב של שבר כזה פוליטי וחברתי, 4 פעמים הלכנו לבחירות, 4 פעמים עשינו מאמצים ואין ממשלה בישראל, אנחנו לקראת בחירות חמישיות ששוב לא יביאו הכרעה, ששוב יהיו הכנה לבחירות שישיות. לכן במצב שנוצר, בחירות חמישיות ששוב לא יביאו הכרעה, ששוב יהיו הכנה לבחירות שישיות. לכן מה שהצענו הוא דבר פשוט וברור שלא משנים את שיטת הממשל, אלא דבר אחר פשוט - שהעם יגיד את דברו בצורה ברורה, וראש הממשלה יצטרך את אמון הכנסת".

עוד אמר דרעי: "אני מעריך שאם אכן החוק יעבור ונלך לבחירות בתוך שלושים יום, אני מאמין שהציבור יומר את דברו - אני לא מסתיר שנתמוך בנתניהו - אבל אנחנו לא מחליטים. הציבור יוצא את דברו בצורה הברורה ביותר. אני מעריך שלאחר מכן תהיה למי שייבחר אפשרות להקים ממשלה".

"לא מדובר בשינוי כללי משחק". הסביר דרעי, "אנחנו במצב לא פשוט, במצב לא פשוט מחפשים פתרונות לא פשוטים. אני קורא לכל חברי הכנסת, זה הדבר הכי דמוקרטי שיכול להיות. דמוקרט אמיתי צריך לדעת שהציבור יגיד את שלו".

"אני משוכנע ולא אפרט- שרוב סיעות הבית רוצות את החוק הזה ואני לא אומר את זה סתם. ביבי תמך בחוק שלא בקלות, מחוסר ברירה".

דרעי על האפשרות שנתניהו יפסיד בבחירות ישירות: "יש לנו דרך, לפיד וחבריו שתומכים בו - יש להם דרך לגמרי שונה משלנו, כך שקשה לי לראות אותי מתחבר לממשלה כזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר