"סבל הרבה" | מרגש

כך חגגו בר מצווה לילד התימני בדובאי • צפו

משפחת רב מתימן שחולצה לאבו דאבי, ניסתה בכל דרך להביא אליה חפצי דת תימניים ללא הצלחה. אחד המשתתפים: "יד ההשגחה העליונה סיבבה שזה יגיע ביום בר המצווה" (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הבר מצווה בדובאי (צילום: אורן דהרי)

משפחת חמדי מתימן, הוברחה לפני מספר חודשים מתימן לאיחוד האמירויות לאחר שסבלו מהחות'ים - במבצע מורכב, המשפחה שהוברחה לאבו דאבי בדיוק בזמן הסגר, המשיכה לסבול מחוסר חיי דת זמינים בשבילם, אך יד ההשגחה סביבה שבדיוק ביום הבר מצווה של בנם, הגיעו קבוצה גדולה מהארץ וחגגו את הבר מצווה.

הרב יוסף חמדי בן 33, נולד בתימן ולמד מספר שנים בישיבת 'מתימן יבוא' - שם הוסמך לרבנות - וחזר לשמש כרב הקהילה היהודית בתימן.

הרב ומשפחתו סבלו מהתעללות בלתי פוסקת מצד החות'ים ובדרך לא דרך הוברחה המשחה לאיחוד האמירויות, שם אמנם זכו לשקט, אך לצערם, חיי היהדות שאליהם התרגלו כמו, תפילה במניין, סידורים וחומשים - כמסורת אבותיהם, הפכו ללא זמינים באבו דאבי.

באחד מהימים, הרב חמדי שמע שמגיעה קבוצת מטיילים תימניים שומרי מסורת מישראל לבקר בדובאי, הרב ביקש מאותה קבוצה, שיביאו איתם ספרי קודש ותשמישי קדושה ושיתאמו ביניהם כיצד להעביר אותם מדובאי לאבו דאבי.

הנסיעה הייתה אמורה לצאת בדצמבר, אך נדחתה בגלל סגירת השמיים לחודש פברואר, ולאחר מכן נדחתה בפעם השניה לתחילת אפריל.

בסופו של דבר, אותה קבוצה יצאה בשישה לאפריל - באותו יום שבו הוכרז באמירויות שגם אבו דאבי נפתחת לתיירים (אבו דאבי - בירת האמירויות, הייתה סגורה לישראליים במשך מספר חודשים. ח"ב) עם הצגת בדיקת קורונה.

הרב חמדי שמח ואף תיאם עם מארגני הקבוצה שיבואו לביתו והוא יכין עבורם ארוחה כיד המלך, הפרט המדהים בסיפור, שללא תכנון מראש ו'במקרה' היום שהקבוצה הגיעה לביתו של הרב חמדי - היה בתאריך כ"ו ניסן, היום שמלאו לבנו של הרב חמדי 13 שנים.

כ"ו ניסן היה יום חמישי והקבוצה יחד עם הרב חמדי החליטו לחגוג לבן בר מצווה, כאשר הם יכלו להוציא גם ספר תורה ולקרוא בו כמנהג יהודי תימן, אחרי תקופה ארוכה שלא היה להם מניין.

הקבוצה שמנתה כשבעים אנשים, הגיעה עם הזמר התימני ציון גולן, וכך הם חגגו לנער בר מצווה, כמיטב המסורת התימנית.

החגיגה הסתיימה בשבת , כאשר הרב חמדי ומשפחתו הגיעו למלון בדובאי שבו שהתה הקבוצה ושם חגגו לו
שבת חתן שמחה ומרגשת.

אחד מהמשתתפים בטיול מספר ל'כיכר השבת': "ניתן היה לראות בבירור את יד ההשגחה העליונה שסיבבה לפרטי פרטים את דחיית הנסיעה לתאריך המאוד ספציפי הזה, לקבוצת מטיילים תימניים, עם הזמר התימני האהוב על העדה, ושבדיוק יפתחו את אבו דאבי לתיירים, הכל על מנת לשמח ולחגוג עבור ילד יהודי - שעבר תלאות רבות ומתגורר בניכר – את שמחת הבר מצווה המושלמת שלא העז אפילו לחלום על שכמותה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר