"50 שנות חינוך"

אבי ראשי הישיבות הספרדים: הגאון רבי ליפא רבינוביץ זצ"ל

אבל ב'שערי חסד', ראש הכולל וראש הישיבה הקטנה מאנגליה, הלך היום לעולמו לאחר מחלה קשה, נכדו מספר: "כל ראשי הישיבות הספרדיים חייבים לו את חייהם הרוחניים" (דיין האמת)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הרב ליפא רבינוביץ (צילום: הרב נחמיה שטיינברגר)

אבל כבד בשכונת שערי חסד בירושלים: ראש הישיבה ממנצ'סטר וראש הכולל 'אנשי שם', הגאון רבי ליפא רבינוביץ זצ"ל, הלך הבוקר (שלישי) לעולמו והוא בגיל 91.

הרב רבינוביץ', גלה בצעירותו למקום תורה והגיע ללמוד בישיבת חברון בירושלים - מלונדון, ביחד עם יבל"א הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, בשנת תשי"ב, שמע לעצת רבו הג"ר זיידל ועבר ללמד בישיבה בעיר טנג'יר שבמרוקו - כשהוא עדיין רווק.

מספר שנים לאחר מכן, כאשר הוא זכה להעמיד דור של תלמידי חכמים במרוקו, נישא לרעייתו, בתו של הגאון רבי אליהו קושלבסקי (אביו של יבל"א ראש הישיבה הגר"צ קושלבסקי). בעצת רבותיו, עבר הרב רבינוביץ' להתגורר במנצ'סטר שבאנגליה.

הרב רבינוביץ זצ"ל

בעיר מנצ'סטר של אותה תקופה, רוב מוחלט של היהודים, שלחו את ילדיהם ללמוד בתיכונים של גויים, וכדי לשכנע אותם לשלוח את הילדים למקום יהודי, פתח הרב רבינוביץ' במקום ישיבה קטנה עם לימודי חול.

לפני קרוב לעשרים שנה, התאלמן הרב רבינוביץ' מרעייתו הראשונה והתחתן בפעם השנייה, התיישב בשכונת שערי חסד בירושלים ופתח כולל 'אנשי שם'.

נכדו של הרב רבינוביץ, הרב נחמיה שטיינברגר מספר ל'כיכר השבת': "היה במשך 50 שנה מראשי הקהילה היהודית בלונדון והיה איש חינוך דגול, באותן שנים הוא כיהן כראש הישיבה הקטנה במנצ'סטר".

"בשנות החמישים שלחו אותו מאנגליה לטנג'יר במרוקו כדי להיות שם ראש הישיבה, כאשר כל עולם התורה הספרדי עבר דרכו, הדור של ראשי הישיבות הספרדיים בארץ - הוא בנה וחינך אותם לתורה, כאשר ראשי הישיבות הספרדיים של 'מרביצי', היו מוקירים לו על כך טובה ובכל חג היו מגיעים לבקר אותו".

העיתונאי ג'וש ארונסון מ'מעריב', אומר ל'כיכר השבת': "אני אחד מתלמידיו הרבים, הוא אמר עלי שאם הייתי נשאר בישיבה - הייתי הולך לישיבות הגדולות. הוא היה בן אדם תמיד עם אוזן קשבת לתלמידים שלו והוא חינך אותנו בדרך קשה, אבל בדרכי נועם".

ברוך דיין האמת

זכה והותיר אחריו משפחה ענפה תשעה ילדים, וצאצאים רבים הממשיכים את דרכו.

מסע הלוויה ייצא היום (שלישי) בשעה 14:00 מבית המדרש הגר"א בשכונת שערי חסד בירושלים להר הזיתים שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר