המתווה שגובש

ל"ג בעומר במירון: עוגיות יבשות לחוגגים - כן; טשולנט וקוגעל - לא

ראש הממשלה נתניהו ושרי הבריאות, הפנים, ביטחון פנים והתחבורה, סיכמו את מתווה החגיגות בציון הרשב"י במירון בל"ג בעומר: זהו המזון, שאותו בלבד יותר להגיש לחוגגים (חרדים)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: דוד כהן, פלאש 90)

לאחר דיונים רבים, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, סיכם יחד עם שרי הבריאות, הפנים, ביטחון הפנים, התחבורה וכן עם מפכ"ל המשטרה ופרוייקטור הקורונה את המתווה לאירועי מירון לקראת ל"ג בעומר שיחול בשבוע הבא ביום חמישי.

על פי המתווה החדש, תתאפשר הגעה ללא הגבלה של מתפללים למירון, אך יהיו הגבלות של התקהלויות באירועי ההדלקה - עד עשרת אלפים אנשים.

כדי לעמוד בהנחיות סוכם, כי בהדלקות עצמן יוחלקו רק עוגיות יבשות ושתייה. בשטחים האחרים של ההר יוגש מזון בחמגשיות.

ראש "מגן לישראל", פרופ' נחמן אש, הבהיר כי על פי נהלי משרד הבריאות ייאסר על הקמתם של אוהלי "הכנסת אורחים", כפי שהיה מקובל, שכן "אלה מהווים מוקד להתכנסות צפופה", תוך ניסיון לשמור את ההמונים ככל האפשר בשטחים פתוחים שמפחיתים את הסכנה בהדבקה אך מהווה אתגר לנוכח החום הרב שצפוי.

כאמור, המתווה נוצר לאחר דיונים ארוכים שנערכו בשבועות האחרונים בין משרד הבריאות לדרג המדיני ולאור הירידה הברוכה בתחלואת הקורונה שהביאה בשנה שעברה לביטול החגיגות.

אתמול דיווחנו לראשונה ב'כיכר השבת' שנתניהו צפוי להתחייב בפני הח"כים של יהדות התורה שלא תהיינה הגבלות כלל במירון, אך בסוף התברר שבמשרד הבריאות לא היו מוכנים לוותר על נושא ההסעדה, והוא אכן ההגבלה היחידה שנשארה במתווה הסופי.

כזכור, בשנה שעברה הגיעו להר כמה מאות מתפללים בלבד ורק עם הדלקות ששודרו בשידור חי כשעל ההר וסביבתו הוטל סגר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר