הסבך הפוליטי

לפיד מעדיף את הימנעות המפלגות החרדיות מהערביות

יו"ר יש עתיד העביר לדרעי ולגפני מסר: מעדיף להישען עליכם בהרכבת ממשלה • רה"מ נתניהו שוחח עם ראשי גוש השינוי בנושא הבחירה הישירה (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
לפיד משוחח עם גפני ופרוש, 2013 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

13 ימים לפקיעת המנדט של בנימין נתניהו, ובליכוד מקדמים בכל דרך את חוק הבחירה הישירה לראשות הממשלה. בחדשות 12 דווח הערב (רביעי) כי נתניהו קיים סבב שיחות עם ראשי מפלגות בגוש השינוי כדי לבדוק את אפשרות תמיכתם בחוק, גם אם מדובר על הימים שלאחר ניסיון יאיר לפיד ונפתלי בנט להרכיב ממשלה. ע"פ הדיווח נתניהו שוחח עם יו"ר כחול לבן גנץ, יו"ר העבודה מיכאלי, יו"ר מרצ הורוביץ ויו"ר רע"מ עבאס.

מבחינת נתניהו יש אינטרס מובהק לכינון בחירות ישירות, מכיוון שאחוז התומכים של נתניהו בציבור גבוה מאשר כל מועמד ישיר אחר. לגוש מתנגדי נתניהו יש אמנם מספר מנדטים גבוה יותר מגוש הימין, אך כל זה לא אומר שישנו מועמד אחד המוסכם על כולם - מלפיד, דרך בנט וכלה בסער.

ב"גוש האחדות" בראשות יש עתיד וימינה כבר מתחילים לשרטט איך משביעים ממשלה בסיטואציה הפוליטית המורכבת, שמחייבת הישענות על המפלגות הערביות או מפלגות מן גוש הימין. בכאן 11 פורסם כי יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, העביר מסר לראשי המפלגות החרדיות, דרעי, גפני וליצמן, לפיו הוא מעדיף להשביע ממשלה בהישענות עליהם - ולא על הרשימה המשותפת ורע"מ הערביות. לצורך כך צפויה להתקיים הפגישה המתוכננת בין לפיד ליו"ר יהדות התורה, משה גפני. הסיבה היא כדי להסיר קושי נוסף אצל בנט וסער בדרך להשבעת ממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר