נאום תקיף בשידור חי • צפו

נתניהו לבנט: "ירקת לבוחר בפרצוף, יש לך תאווה לבלפור"

רה"מ תקף את יו"ר ימינה: 'לא ניהלת איתנו מו"מ - רק דרשת רוטציה. אתה בסה"כ מנסה למשוך זמן כי סגרת עם לפיד' • בליכוד מבהירים ל'כיכר': "לא נשיב את המנדט לפני תום המועד" • צפו (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בנימין נתניהו, הערב (צילום: ערוץ כנסת)

ראש הממשלה בנימין נתניהו מוסר הערב (רביעי) הצהרה מיוחדת לתקשורת, בה התייחס לפלונטר הפוליטי, ההצהרה הועברה בשידור חי ב'כיכר השבת'.

"הציבור נתן לימין 65 מנדטים לימין", פתח נתניהו, "שמעתי קודם את נפתלי בנט שמדבר על הקמת ממשלת ימין, אבל בניגוד לטענותיך, נפתלי, אתה עושה הכל כדי לא להקים ממשלת ימין. אתה מוכן לעשות הכל, אבל הכל, כדי להיות ראש ממשלה עם שבעה מנדטים".

"אתה קורא לממשלה שלך", אמר נתניהו לבנט, "ממשלת אחדות לאומית, איזה ניסיון שקוף להטות את הציבור. זו ממשלה עם 50 חברי שמאל וסיכה של הימין".

"זו יריקה בפרצוף של הדמוקרטיה, יריקה בפרצוף בוחרי הימין, אתה קורא לעצמך ימינה, אבל אתה הולך שמאלה, הממשלה שתקים לא תחזיק יום אחד - היא לא תוכל להיאבק באיראן, בהאג ולעשות רפורמה אחת. זו תהיה ממשלה פריטטית, משתקת, משותקת".

נתניהו המשיך לתקוף את בנט: "לא ניהלת איתנו משא ומתן - רק דרשת רוטציה. אתה בסה"כ מנסה למשוך זמן. בזמן שהמנדט אצלנו, סגרת הסכם עם לפיד, יש פתרון פשוט שהציבור יקבע מי יהיה ראש הממשלה. אתה המכשול שמונע הקמה של הממשלה של הליכוד".

נתניהו לבנט: "לא ניהלת משא ומתן, אלא רק דרשת רוטציה" (צילום: ערוץ כנסת)

"רוב הציבור רוצה בזה, וזה הפתרון הדמוקרטי היחיד. מה שאתה מנסה לעשות עם לפיד זה מעשה אנטי דמוקרטי, תפסיק לתעתע בציבור, תפסיק לשחק משחקים, תבטל את הדיל שלך עם לפיד ותתמוך מיד בבחירות ישירות לראשות הממשלה. רק אז אפשר יהיה לקרוא למפלגה שלך ימינה, ולא שמאלה".

"המלכת רה"מ עם שבעה מנדטים זה אנטי דמוקרטי. בנט תמך בזה לפני שנה, שיואיל נא להצביע בעד זה. אם הוא יתמוך - יש לנו רוב לזה".

למרות נאומו, שנראה לעתים כמו של יו"ר האופוזיציה, בליכוד הבהירו ל'כיכר השבת': "לא נוותר על המנדט שיש ברשותנו רגע לפני המועד האחרון", משמע עוד 13 ימים.

יו"ר כחול לבן ושר הביטחון גנץ הגיב ואמר על דברי נתניהו: "ביבי, יריקה בפרצוף זה לקחת את אזרחי ישראל לבחירות ממניעים אישיים, למנוע תקציב מדינה בזמן משבר כלכלי ולהשאיר את המדינה בלי שר משפטים בגלל המשפט שלך".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר: "‏לשמוע את נתניהו מדבר על אי קיום הבטחות, על לרמות את הציבור ועל זה שממשלה פריטטית היא בעיה... אין גבול לנוכלות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר