איש החסד: רבי שלמה בן לולו ז"ל

אבל בשכונת הר נוף, לאחר שהיום נפטר בבית החולים, איש החסד רבי שלמה בן לולו ז"ל, שהיה לתלמידם של רבני נובהרדוק • שכניו נפרדים, בשיחה ל'כיכר השבת' (דיין האמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המשפחה)

אבל כבד בשכונת הר נוף בירושלים לאחר שהבוקר נפטר בבית החולים איש החסד רבי שלמה בן לולו ז"ל, בן 85 בפטירתו.

המנוח נולד לאביו רבי זאב ז"ל במרוקו, וכשהיה בן 12 הוא התייתם מאמו אשר לא זכתה להשתתף בשמחת בר המצווה שלו שנערכה בישיבה בה הוא למד.

בגיל 12 עבר רבי שלמה ללמוד בישיבת 'אור יוסף - נובהרדוק' באזור פריז שבצרפת, שם הוא התחנך אצל הגאון רבי גרשון ליבמן זצ"ל, ואצל הגאון הרב ישראל דוד נייבונר זצ"ל, מגדולי בעלי המוסר שבדור ההוא, כאשר בנוסף הוא נקשר מאד לגאונים רבי אהרן יפהן ורבי חיים זייצ'יקזצ"ל שנהגו לבקר רבות בישיבה.

בהמשך שנותיו זכה רבי שלמה ז"ל לייסד את ישיבת 'אור יוסף' במרסיי שבצרפת, ובהמשך הוא מונה למשגיח על בחורים וקבוצות של ישראלים שהגיעו מארץ ישראל ללמוד בישיבה.

כשעלה ארצה החל לעבוד לפרנסתו בבית הדין הרבני בירושלים, שם היה לעזר רב לכל מי שנצרך להגיע למקום, כאשר מכריו מספרים על אדם ירא שמים, שהאיר פניו תמיד לכל סובביו בשמחה גדולה.

עוד הם מספרים כי רבי שלמה ז"ל היה מנצל כל רגע פנוי ללימוד בבית כנסת של קהילת 'בני תורה' הסמוך לביתו שבשכונת הר נוף, שם עסק בתורה במקומו הקבוע במשך שנים רבות.

בערב חג הפסח האחרון נחלש מאד המנוח, והבוקר הוא השיב את נשמתו ליוצרה למגינת לבם של בני המשפחה, ילדיו וצאצאיו, אותם הותיר אחריו כשהם הולכים בדרך התורה.

הלווייתו תתקיים בשעה 17:15 ברחבת בית העלמין בהר המנוחות בירושלים, שם הוא יטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר