סיכום פוליטי

שבוע לפקיעת המנדט: נתניהו יוותר על ראשות הממשלה?

בצל דיווחים המגיעים מסביבת נתניהו, כי הוא מוכן לוותר על ראשות ממשלה לשנה הראשונה, בליכוד בוחנים מועמד מתוך המפלגה ואילו בנט וסער בטוחים כי מדובר בספין - כדי לתקוע ביניהם טריז (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בסביבת נתניהו מבינים בימים האחרונים, כי הברירה היחידה שנותרה להם כדי שהליכוד יישאר בשלטון - תהיה לפנות את נתניהו מכס ראש ממשלה לפחות לשנה אחת, אז מי ישב במקומו?

ראשי 'גוש השינוי', מנסים בכל הכוח לקדם ממשלה בראשותו של יו"ר ימינה נפתלי בנט, אך נתקלים בקשיים רבים ובאי הסכמה נרחבת בין המפלגות.

נתניהו, שנראה עד עתה מעט ישנוני, מבין שיש לו עוד שבוע לפקיעת המנדט שניתן לו בידי הנשיא ומנסה להסתער בכל הכוח ולראשונה מוכן לוותר על כס ראש הממשלה לשנה הראשונה ברוטציה.

גורמים בליכוד הבהירו ל"מעריב", כי נתניהו מוכן להוציא בנט - איחוד מפלגות ובנוסף, נתניהו מוכן לוותר ליריבו הפוליטי על השנה הראשונה ברוטציה.

אמנם במפלגת הליכוד מעדיפים שמשרת ראש הממשלה תשאר אצלם ובשל כך מנסים לקדם בכיר אחר במפלגה שיכהן במהלך השנה הראשונה בתפקיד ראשות הממשלה ולאחר מכן נתניהו יחליפו שוב, ובכך גדעון סער יוכל להיכנס לקואליצייה של גוש הימין.

בין השמות המדוברים מלבד יריב לוין, שכבר הודיע בעבר כי הוא מסרב, זה השר ישראל כץ ושר הבריאות יולי אדלשטיין, המועמדים יצטרכו לקבל את אישור מרכז המפלגה שיתכנסו בהליך מזורז.

מנגד מדווחים ב'ידיעות', כי בנט חושש שנתניהו לא באמת מסכים לוותר על השנה הראשונה וכי כל הדיבורים על כך הם ניסיון לתקוע טריז במאמצי הקמת ממשלת גוש השינוי.

נתניהו לבנט: "ירקת לבוחר בפרצוף, יש לך תאווה לבלפור" (צילום: ערוץ כנסת)

עוד על פי הדיווח, במידה ונתניהו יציע את ההצעה הזו רשמית ולא דרך ספינים בכלי התקשורת, השניים לא ימהרו לפסול אותה וזאת כדי לשפר את העמדה שלהם במשא ומתן להיכנס לממשלת גוש הימין, כך או כך, בנט, מתוסכל מההתקדמות במו"מ עם קואליציית גוש השינוי ובמידה ולא תהיה התקדמות משמעותית, בנט יחבור בחזרה לנתניהו ויוותר על החלום להיות ראש ממשלה.

גדעון סער לא שולל את האופציה לכהן ראשון ראש ממשלה בממשלת גוש הימין, אך על פי 'ישראל היום', הוא מציב תנאי עיקרי, שנתניהו יזוז לפחות לשנה וחצי וכן הטיל וטו על שניים מבכירי הליכוד שלדבריו הם עושי דברו של נתניהו - יריב לוין ויובל שטייניץ, במקביל דורש סער ארבעה תפקידי שר למפלתו בת השישה מנדטים וביניהם תפקיד שר בכיר.

אמנם עד עתה ראש הממשלה פועל בכל החזיתות, אך לפי מקורביו, העדפתו הברורה היא לתת את כס ראש הממשלה דווקא ליו"ר כחול לבן בני גנץ.

כזכור, בשבוע שעבר תקף ראש הממשלה נתניהו את בנט ואמר: "לא ניהלת איתנו משא ומתן - רק דרשת רוטציה. אתה בסה"כ מנסה למשוך זמן. בזמן שהמנדט אצלנו, סגרת הסכם עם לפיד, יש פתרון פשוט שהציבור יקבע מי יהיה ראש הממשלה. אתה המכשול שמונע הקמה של הממשלה של הליכוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר