למרות המוטציה

חוצפה ישראלית: חזרו מהודו ומסרבים להיבדק

ההערכה כעת היא שהחיסון יעיל גם נגד הווריאנט ההודי, אך החשש שעדיין ישנו, מחייב בדיקה לשבים מהודו; אלא שחלקם מסרב ומתעלם מהפצרותיו של משרד הבריאות (קורונה)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
בדיקות קורונה בנתב"ג (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

חוצפה ישראלית: למרות החשש שנדבקו בווראיינט ההודי של הנגיף, כ-150 נוסעים שחזרו מהודו וממקסיקו מסרבים לפניות של משרד הבריאות ומפקדת "אלון" להיבדק בבדיקת קורונה. עד כה נמצאו בטיסות אלו 55 מאומתים לנגיף, מתוכם עשרה מחוסנים ומחלימים.

מדובר בבדיקה נוספת מלבד הבדיקה שנערכת בנתב"ג עם הנחיתה, אך במשרד הבריאות מציינים כי יש חשיבות גדולה לביצועה בשל החשש שהחיסון לא נותן הגנה מפני המוטציה ההודית.

זו לא הפעם הראשונה שנוסעים מסרבים להיבדק, על פי החוק הקיים לא ניתן לחייב נוסעים לבצע בדיקות קורונה – למעט הבדיקות הנדרשות בנתב"ג. החשש הגדול הוא שבקרב הנוסעים שמסרבים להיבדק יש כאלה שלא נדרשים לשהות בבידוד בשל היותם מחוסנים או מחלימים והם יכולים להדביק אנשים נוספים בנגיף.

שבוע אחרי שאותר לראשונה בישראל, פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן העריך אתמול כי החיסון יעיל גם כנגד הווריאנט הזה וההערכה שבעתיד יתגלו ווריאנטים נוספים.

למרות ההערכה שהחיסון עמיד גם לווריאנט ההודי, פרופ' סגל המליץ לממשלה לנקוט בצעדי מניעה נגדו עד שיתבררו פרטים נוספים: "הווריאנט כבר נמצא בשבעה מקרים בישראל ולכן אני חושב שיהיה חכם לנקוט צעדי זהירות נגדו עד נדע בוודאות שהחיסון יעיל נגדו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר