עזרת הנשים נחסמה

מהומה במירון: עימותים עם המשטרה; שניים נעצרו • צפו

לאחר שאלמונים הסירו את הגדרות שיועדו לנשים, בדרך לציון הרשב"י, המשטרה חסמה את עזרת הנשים בכדי להקים מחדש את הגדרות, ובתוך הציון - פרצו עימותים; צפו (חדשות)

שימי שפר | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ז באייר תשפ"א | 29.04.21
החסימה והעימותים (צילום: כיכר השבת)

מהומת ענק פרצה הבוקר (חמישי) בתוך ציונו הקדוש של רבי שמעון בר יוחאי זיע"א במירון, במהלכה פרצו עימותים בין חלק מהמתפללים לבין כוחות המשטרה.

הכל החל לאחר שבלילה, אלמונים שברו והרסו את הגדרות שהוצבו מבעוד מועד, בחלק האחורי של חצר הציון, גדרות שנועדו לאפשר מעבר בטוח לנשים הנכנסות והיוצאות מציון הרשב"י, וכדי למנוע מהן להידחק ולהצטופף.

אלא שגורמים שונים טענו כי הגדרות הללו רק יוצרות יותר עומס ומהוות סכנה נשים, ובמהלך הלילה, כאמור, הגדרות הללו נהרסו.

בשעה האחרונה, הגיעה המשטרה אל המתחם - סגרה את עזרת הנשים וחסמה את הכניסה, ובמקום החלו פועלים להציב את הגדרות מחדש, הפעם, גם בתוך מתחם הציון עצמו ולא רק בחצר כפי שהיה בתחילה.

בתוך כך, פרצו במקום מהומות ועימותים וכוחות גדולים של המשטרה נכנסו פנימה כדי להשליט סדר. שני מתפרעים נעצרו והורחקו.

במשטרה הסבירו כי "כלקח מהילולות קודמות בהם היה דוחק גדול במתחם הנשים שאף הביא לפנוי חלק מהמתפללות לטיפול רפואי מציל חיים. מבוצעים השנה שינויים בתנועת המתפללות במתחם שיאפשרו צמצום זמן השהיה במקום ותנועה זורמת תוך מניעת העומסים והדוחק ממנו סבלו המתפללות".

המשטרה הוסיפה וקראה "למתפללות לגלות אחריות ולרבנים הנכבדים להנחות על צמצום השהות במתחם על מנת להבטיח את בטיחותן, ולאפשר לכל המתפללות הממתינות לעיתים אף שעות בכניסה - להיכנס, להתפלל ולצאת".

"משטרת ישראל באה לשרת את הציבור ולהבטיח את בטיחותו, חוגגים שלא ישמעו להוראות השוטרים יורחקו מהמקום", נמסר, ובאשר למה שאירע מוקדם יותר, מעדכנתה משטרה כי "היום נעצרו והורחקו 2 חוגגים שהפריעו לעבודת השוטרים בהכנות במתחם הנשים".

"על החוגגים ומנהיגיהם לגלות אחריות ולמנוע הישנות מקרים מצערים מסוג זה המעכירים את האווירה באירוע כה חגגי ושמח ועלולים להתפתח לסכנת חיים", נמסר מהמשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר