בחצר הציון

מירון: אדם התמוטט ופונה לבית החולים תוך כדי החייאה

חרדי בן 60 התמוטט בציון הרשב"י במירון, בו שהה שלושה ימים, ופונה תוך כדי החייאה אינטנסיבית לבית החולים, כשברקע נשמעות זעקות פרקי תהלים מפי מתקהלים (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
זירת האירוע (צילום: קבוצת בט"ש וחירום)

אסון בציון הרשב"י במירון, שעות לפני פתיחתם של אירועי ל"ג בעומר: תושב ירושלים התמוטט אחר הצהרים (חמישי) במקום, ככל הנראה על רקע לבבי. מצבו קשה מאוד.

צוותי הרפואה של איחוד הצלה, שהיו במקום, רופא, פראמדיק וחובשים, ביצעו החייאה על האיש, בן ה-60, עד לפינויו לבית החולים.

ברקע, נשמעו כל העת זעקות של פרקי תהלים, מפי עשרות המתקהלים שהגיעו לחגוג במקום ומצאו את עצמם בעיצומו של אירוע דרמטי ועצוב.

ל'כיכר השבת' נודע, כי מדובר באדם המוכר בקהילתו כמי שדבק בציונו של 'רבי שמעון'. למרות כמה חוליים בהם לקה, הוא הגיע השבוע למירון, נכנס להתפלל ולא יצא מהמקום במשך שלושה ימים.

גל יסעור, חובש איחוד הצלה שהחל ראשון בפעולות ההחייאה, עדכן: "המתפללים סיפרו כי הוא התמוטט, והם החלו בביצוע עיסויים. הצטרפתי אליהם, לאחר שבדקתי שהוא אכן ללא דופק ונשימה, וביצענו בו פעולות החייאה".

אבי מרכוס, פראמדיק ומנהל אגף רפואה של איחוד הצלה, הוסיף: "לאחר שביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות, תוך מתן שוקים חשמליים מדפיברילטור, הוא פונה לבית החולים זיו בצפת, תוך כדי המשך פעולות החייאה, במצב לא יציב".

אנשי 'הצלה' בנצי הימל וישעיה גוטליב, תיארו: "כחלק מהאבטחה של הארגון בהילולת הרשב"י, היינו במהלך סיור אבטחה בציון, כאשר אזרחים קראו לנו לגבר ששכב מחוסר הכרה על הרצפה מחוסר הכרה. דיווחנו מיידית למוקד 101 והזעקנו טיפול נמרץ שיבואו לסייע".

"במקביל, התחלנו בביצוע פעולות החייאה ומתן שוקים חשמליים, ובהמשך הוא פונה בניידת של מד"א לחדר הלם בבית החולים, כשהוא מונשם ומורדם".

שמו של החולה, לתפילה: נחמן אליהו בן גיטל, לרפואה שלמה בתוך שאר חולי ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר