מפגש האבות השכולים

איבד את בנו ותלמידו במירון והתנצל: "עשיתי מה שיכולתי"

הרב אביגדור חיות, שהספדו בהלווית בנו שנהרג במירון ריגש רבים, הגיע לנחם את אביו של תלמידו שהיה עמם בהילולא ונהרג אף הוא, לא יכל לשלוט בבכיו הנסער ו'התנצל' על שאירע (חרדים)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
מפגש האבות השכולים (צילומים: אליהו שושן)

‏מפגש מטלטל: הרב אביגדור חיות, שאיבד את בנו ידידיה משה ז"ל בן ה-13 באסון במירון, הגיע לנחם את הרב דוד לוי שאת בנו משה ז"ל שנהרג אף הוא, לקח עמו להילולא כפרס על הצטיינותו בלימוד. במפגש המרגש בין האבות השכולים, שחזר האב-המורה את שאירע.

מיד עם כניסתו לבית משפחת לוי, על כיסא הגלגלים בשל פציעתו במירון, פרץ הרב חיות בבכי נסער, 'התנצל' על שלא השיב להוריו את בנם משה בחיים, אך נתמך בגבורת נפש על ידי האב השכול השני, בעל הבית.

כשנרגע מעט, סיפר ה'מלמד' מתלמוד התורה 'אמרי דוד', בו למדו בנו וחברו שנהרגו: "כל הזמן החזקנו ידיים, עד שנפלנו והוטחנו לרצפה. משה וידידיה נותקו מאיתנו, איבדתי אותם. הוא כמו בן שלי. עשיתי מה שיכולתי".

לסיוע למשפחות הנפגעים באסון מירון - לחצו כאן

קודם לכן אמר הרב דוד לוי: "בני משה הוא הרגיש שהוא רוצה להיות שם במירון. אין לנו ספק שהגיע הזמן שלו, ואנחנו שמחים שזה קרה שם. גם אני וגם אשתי, שמחים שהקב"ה מילא את משאלת ליבו".

"כבר שנתיים הוא דיבר על זה שהוא רוצה להיות בל"ג בעומר במירון. בשנה שעברה זה לא התאפשר בגלל הקורונה, אבל השנה הגיע הזמן, והוא ירד בתחנה שלו...".

האב השכול המשיך בדברי האמונה ואמר: "אני לא נוסע הרבה באוטובוסים, אבל הסברתי לילדים שלי, שכפי שכל אחד שנוסע יורד בתחנה שלו, כך גם משה ז"ל ירד בתחנה שלו. הוא היה ילד מלאך, ילד טוב, כולם אהבו אותו, ובזכותו נפתחה ישיבה חדשה, כי הרבה הורים אמרו שהם שולחים לשם את ילדיהם, בזכותו".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר